صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

«ایران» از آغاز به کار سامانه شهرزاد گزارش می‌دهد

تأمین هوشمند کالاهای اساسی پایتخت‌نشینان

گروه اجتماعی/ با پیشرفت علم و تکنولوژی حالا بسیاری از کارها آسان‌تر شده و در خانه تنها با یک کلیک می‌توان تمام خریدها را انجام داد. در همین راستا شهرداری تهران نیز برای کاهش ترافیک و به صفر رسیدن رفت و آمد مردم بویژه با شروع ماه محرم که نذری دادن‌ها هم از طرف مردم بیشتر صورت می‌گیرد، از اپلیکیشن «شهرزاد» رونمایی کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیارد دلار ارز یارانه‌ای پرداخت شد، بیان کرد: برای حفظ کرامت مردم در عرضه کالاهای اساسی، سامانه شهرزاد آغاز به کار کرده و از این پس کالاهای اساسی به صورت آنلاین به شهروندان عرضه می شود.
مهدی بختیاری‌زاده در مراسم آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در بستر سامانه شهرزاد اضافه کرد: در شهر تهران ۳۰۰ بازار و میدان تره‌بار در محلات مختلف به مردم خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند، تلاش این است که محصول با کیفیت با قیمت عادلانه در کمترین زمان ممکن به دست شهروندان برسد. وی افزود: میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در دولت شهید رئیسی، با همت شهردار تهران با یکدیگر هماهنگ شدند تا با افزایش خدمات‌رسانی، کالاهای اساسی به مقدار قابل توجهی در این مجموعه‌ها عرضه شود. بختیاری‌زاده در ادامه توضیح داد: در میادین، ارائه خدمات را در قالب عرضه کالاهای اساسی و میوه خواهیم داشت و در کنار آن بخش حمایتی دولت و هزینه مضاعفی که می‌پردازد، در سامانه شهرزاد پیش‌بینی شده و در دسترس‌ترین حالت ممکن در این سامانه برای تسهیل خرید مردم برنامه‌ریزی شده است.
 
خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه می‌شود
علیرضا زاکانی نیز در این مراسم گفت: زیرساخت‌های سیستم سامانه شهرزاد از مهرماه سال قبل فراهم شد و خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه شد اما از امروز با توجه به بعد خانوار در قالب سه میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار، خدمات یارانه‌ای دولت در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار، ارائه شده است. شهردار تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توزیع عادلانه اقلام بین کل اقشار را از جمله اثرات مثبت این طرح دانست و اضافه کرد: در کنار آن دیگر اقلامی که یارانه دولتی نمی‌گیرند و قیمت آن برای مصرف کننده چندبرابر است، خرید قراردادی می‌شود و دست دلالان نیز از این حوزه کوتاه خواهد شد. این مسیر در سامانه شهرزاد دنبال می‌شود و با این نگاه، تهران سطح اساسی در افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال خواهد کرد.
 
دریافت هوشمند خدمات دولت
همچنین مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با اشاره به اینکه در سامانه شهرزاد خدمات در ۲ بخش ارائه می‌شود، توضیح داد: فضایی فراهم می‌شود که شهروندان خدمات را درب منزل دریافت کنند.
 داوود قربانیان با بیان اینکه متفکرین در حوزه فضای کسب و کار و تجاری همواره به خلق ارزش به عنوان یک عنصر توجه می‌کنند، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات، ارائه خدمات با کیفیت، ارزان و بی منت است. امروز با توجه به مشکلات ترافیک، اگر عرضه کالا با استفاده از تکنولوژی انجام نشود، ارزش خود را از دست می‌دهد، زنجیره گسترده‌ای از خدمات الکترونیک در شهرداری وجود دارد که جای ارائه کالا در این زنجیره خالی بود.
جستجو
آرشیو تاریخی