صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

افزایش قربانیان
در ازدحام مراسم مذهبی هند
مقام‌های محلی هند اعلام کردند که دست‌کم ۱۲۱ نفر از جمله ۱۰۶ زن و هفت کودک پس از ازدحام جمعیت در یک مراسم مذهبی در هاتراس اوتار پرادش این کشور کشته شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی دهلی نو، این ازدحام روز سه‌شنبه در جریان یک جلسه دعای جمعی (موسوم به ساتسنگ) که هزاران نفر در آن شرکت کردند، رخ داد.نارندرا مؤدی نخست‌وزیر گفت: پایتخت هند، تمام کمک‌های ممکن را به دولت اوتار پرادش ارائه می‌کند.ازدحام جمعیت در روستای فولرای در محدوده ایستگاه پلیس سیکاندرا رائو در هاتراس رخ داد. این یک رویداد خصوصی با مجوز تجمع بود و ترتیبات امنیتی توسط دولت انجام شد اما بخش‌های دیگری از اقدامات امنیتی در اختیار برگزارکنندگان بود.غرامت برای خانواده‌های کشته شدگان هر کدام ۲ میلیون روپیه و برای مجروحان ۵۰ هزار روپیه اعلام شده است. مقام‌ها گفتند که پرونده‌ای علیه سازمان دهندگان این مراسم تشکیل خواهد شد.
به گزارش هندوستان تایمز، نزدیک به 50 هزار نفر در این گردهمایی مذهبی در منطقه سیکاندرا رائو در هاتراس گرد هم آمده بودند. اما تنها ۴۰ پلیس برای مدیریت جمعیت عظیم در محل مستقر بودند.
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز در پیامی به نارندرا مؤدی نخست‌وزیر هند، به نمایندگی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، وقوع حادثه تلخ در مراسمی در ایالت «اوتار پرادش» را که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از شهروندان آن کشور شد، به وی، ملت و دولت هند و همچنین خانواده‌های جانباختگان تسلیت گفت و شفای عاجل مجروحان را از درگاه الهی مسألت کرد.

برخورد اتوبوس گردشگری با ستون سیمانی
منابع خبری ترکیه از حادثه برخورد شدید یک اتوبوس گردشگری با ستون سیمانی وسط بزرگراهی در «آنتالیا» خبر دادند که این حادثه به جان باختن راننده منجر شده است.
به گزارش راشا تودی، مقامات محلی همچنین اعلام کردند در این حادثه ۲۰ مسافر نیز مصدوم شده‌اند. ۱۶ تبعه روس و چهار شهروند بلاروس در میان مسافران این اتوبوس گردشگری بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی