صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

سرمایه‌گذاری خارجی‌ در دولت‌های روحانی و شهید ‌رئیسی به روایت‌ سازمان ملل‌

آمارهای کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در دولت روحانی 56 درصد کاهش یافته اما این رقم در 3 سال دولت شهید رئیسی 6 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری خارجی‌ها که در دولت روحانی 56 درصد کاهش یافته بود، در دولت شهید رئیسی افزایش یافت؛ جدیدترین آمار گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) این را نشان داده است.
بر اساس آمارهای منتشره توسط آنکتاد، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی‌ها در سال 2013 (سال آغازین دوره نخست ریاست‌ جمهوری حسن روحانی) 3 میلیارد و 50 میلیون دلار برآورد شده است.
این رقم در سال پایانی دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی یعنی سال 2020 بالغ بر یک میلیارد و 342 میلیون دلار تخمین زده شده است. به این ترتیب، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران در این بازه 8 ساله یک میلیارد و 708 میلیون دلار (56 درصد) کاهش یافته است.
این درحالی است که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی‌ها در دولت سیزدهم (دولت شهید رئیسی) طی 3 سال 5.96 درصد رشد داشته است. خارجی‌ها در سال 2023 به طور مستقیم یک میلیارد و 422 میلیون دلار به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی