حوادث جهان

سیل و طوفان در غرب اروپا قربانی گرفت
 طوفان‌های سهمگین و باران‌های سیل‌آسا در فرانسه، سوئیس و ایتالیا تاکنون جان 8 نفر را گرفت.
به گزارش الجزیره، مقامات محلی اعلام کردند که تاکنون سه سالخورده در شهرستان «اوب» در شمال شرقی فرانسه بر اثر حوادث مرتبط با طوفان جان باختند. همچنین طوفان، بارندگی و رانش زمین در سوئیس هم چهار کشته برجا گذاشته و دو تن نیز ناپدید هستند.علاوه بر این، رانش زمین در ایتالیا هم کشته برجا گذاشته است. همچنین طوفان و بارندگی منجر به بسته شدن جاده‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز شده است.مناطق گسترده‌ای در آلمان بویژه غرب و جنوبغربی این کشور نیز با طوفان‌ روبه‌رو شده است. همچنین ۲ خانه بر اثر برخورد رعد و برق آتش گرفت.طوفان بر تردد قطارها نیز تأثیر داشت و راه‌آهن آلمان (دویچه بان) از اختلالات شدید در بسیاری از مسیرهای خط آهن خبر داده است.
 
سه کشته در تصادف اتوبوس استرالیایی
تصادف اتوبوس با خودرویی که کاروانی را یدک می‌کشید در ایالت کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا، ۳ نفر کشته داشت و ۴ نفر دیگر نیز در وضعیت وخیم هستند. به گزارش رویترز، رسانه‌های کوئینزلند گزارش می‌دهند که تعداد کشته‌شدگان سه نفر است و این تصادف در نزدیکی گوملو، شمال بوون، در بزرگراه بروس در ساحل شمالی کوئینزلند رخ داد.
سرویس آمبولانس کوئینزلند پیش از این تأیید کرده بود که ۲۰ نفر با جراحات جزئی بستری شده‌اند.طبق گزارش‌ها، ۳۳ نفر مسافر اتوبوس بین شهری که میان بوون و تاونسویل در حال حرکت بودند و دو نفر نیز سوار دومین وسیله نقلیه بودند که گمان می‌رود خودرویی باشد که یک کاروان را یدک می‌کشید.
 
واژگونی خودروی گشت پلیس پاکستان
 در پی واژگون شدن یک دستگاه خودروی متعلق به پلیس در شهر «سِند» در جنوب شرقی پاکستان دست کم چهار نیروی امنیتی کشته شدند.
به گزارش رسانه‌های پاکستان، در این حادثه همچنین سه نفر مصدوم شدند. براساس گزارش‌ها، خودروی گشت پلیس در بزرگراه «ملی» پاکستان در نزدیکی شهر کنده‌کوت دچار نقص فنی و سپس واژگون شد.مقامات امداد و نجات و اورژانس، مرگ چهار نفر و مصدومیت سه نیروی پلیس را تأیید کرده‌اند.
 
۶ کشته در بارش باران های بلوچستان پاکستان
مقامات اداره مدیریت بلایای استان بلوچستان روز دوشنبه اعلام کردند که حداقل ۶ نفر در حوادث ناشی از باران طی ۵ روز گذشته در استان بلوچستان جنوب غربی پاکستان کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، بارندگی‌های شدید اخیر باعث رانش زمین، مسدود شدن شاهراه‌های اصلی و سرگردانی افراد متعدد در استان‌های مختلف این ولایت شده و تردد به سمت چندین استان به طور کامل متوقف شده است.اداره مدیریت بلایای استان بلوچستان گفت: تیم‌های ویژه برای عملیات امداد و نجات در خصوص مسافران سرگردان شده اعزام شده‌اند.به گفته اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، در روزهای آینده بارش‌های بیشتری در این کشور پیش‌بینی می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود اقدامات احتیاطی را انجام دهند.
پیش از این، اداره مدیریت بلایای پنجاب این کشور نسبت به جاری شدن سیل شهری به دلیل بارش باران‌های موسمی شدید در بخش‌هایی از استان در ماه جولای هشدار داده بود و پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ درصد بارندگی بیشتر شود.
 
هواپیمای فرانسوی در بزرگراه سقوط کرد
سقوط یک فروند هواپیمای سبک در بزرگراهی در فرانسه به مرگ سه نفر منجر شد.
به گزارش آناتولی، در پی سقوط یک فروند هواپیمای تک‌موتوره در بزرگراهی در شرق پاریس، سه نفر جان باختند.
به نوشته رسانه‌های محلی، این هواپیما از فرودگاهی در نزدیکی پایتخت فرانسه برخاست و پس از برخورد به یک کابل برق فشار قوی، در بزرگراهی در ناحیه «ایل دو فرانس» سقوط کرد.دو مرد و یک زن گردشگر که سرنشین این هواپیما بودند کشته شدند اما هیچ وسیله نقلیه‌ای در این حادثه تحت تأثیر قرار نگرفت و خسارت ندید. هر دو مسیر این بزرگراه تا اطلاع ثانوی بسته شد.
 
قربانیان باران سیل‌آسا در هند
پس از موج گرمای مرگبار، هند اکنون با باران‌های موسمی شدید دست و پنجه نرم می‌کند که باعث سیل ناگهانی، وارد شدن آسیب به جاده‌ها و اموال مردم و افزایش آب رودخانه‌ها شده است.
  مرگ و میر ناشی از سیل در «دهلی»، پایتخت این کشور و سایر مناطق گزارش شده است. منابع محلی می‌گویند، پنج عضو یک خانواده از جمله چهار کودک، در یک منطقه توریستی محبوب در «مهاراشترا» در حدود ۸۰ کیلومتری بمبئی غرق شدند. ویدئویی دلخراش از حادثه نشان می‌دهد در حالی که جریان شدید آب، آنها را با خود می‌برد در تلاش برای خارج شدن از آب و نجات جانشان هستند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، دو نفر دیگر از اعضای خانواده موفق شدند با شنا کردن خود را به مکانی امن برسانند.
جستجو
آرشیو تاریخی