صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اعتراض سفارت ایران به وزارت خارجه انگلیس

در پی مزاحمت‌ گروه‌های ضدانقلاب برای رأی دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، سفارت کشورمان در لندن به وزارت خارجه انگلیس اعتراض کرد.
در همین رابطه علی متین‌فر سرپرست سفارت ایران در لندن اعلام کرد که در یادداشتی در این خصوص، بر لزوم حفاظت از امنیت هموطنان ایرانی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار شود نیز تأکید شده است.
گفتنی است که با آغاز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با حضور شهروندان ایرانی خارج از کشور پای صندوق‌های رأی، افراد و گروه‌های اپوزیسیون نیز با برگزاری تجمعات چند نفره همراه با موج فحاشی و هتاکی در نزدیکی شعب اخذ رأی در خارج از کشور، سعی کردند در فرایند رأی‌گیری اخلال ایجاد کنند. تعدادی از افراد وابسته به اپوزیسیون نیز زیر سایه اهمال کاری پلیس انگلیس، اقدام به تخریب شخصیتی شهروندان کشورمان کردند. چه آنکه بانوان ایرانی که برای اخذ رأی به شعب مراجعه می‌کردند، با فحاشی‌ رکیک و تخریب شخصیتی توسط اوباش روبه‌رو می‌شدند. اوباشی که پیش از این معتقد بودند حامی حقوق زنان و خواستار آزادی عمل آنها در تصمیم‌گیری هستند.
گرچه پلیس انگلیس اعلام کرده که چند نفر از اراذل ضدایرانی را بازداشت کرده، اما با توجه به کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ایران به دور دوم، تجمع اراذل و فحاشی آنها در مقابل شعب اخذ رأی بعید نخواهد بود. به همین خاطر انتظاری که از پلیس انگلیس، سوئد، آلمان، استرالیا و دیگر کشورهای اروپایی می‌رود این است که از وقوع اتفاقات هفته قبل جلوگیری کرده و مانع اذیت و آزار شهروندان ایرانی توسط عده‌ای اراذل شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی