صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فعال‌سازی بمب حاشیه

سینا حسینی
روزنامه‌نگار

 بلاتکلیفی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حلقه مدیریتی و عدم انتخاب هیأت مدیره آنها از سوی مالکان جدید، چالش‌های جدی و بزرگی را برای این دو مجموعه به وجود آورده که مطمئناً تداوم این روند می‌تواند میزان دردسرهای این دو باشگاه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. هرچند در حال حاضر فرشید سمیعی و رضا درویش به عنوان نفر اول، امور مدیریتی و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل مدیریتی را برعهده دارند اما بدون شک نبود هیأت‌مدیره در هر دو باشگاه چرخه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری را با اشکالات جدی مواجه خواهد کرد که بی‌شک تأثیر این اتفاق در عملکرد دو تیم در آینده‌ای نه‌چندان دور نمود خواهد داشت. تا قبل از واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی دغدغه کارشناسان و صاحبنظران بلاتکلیفی در تصمیم‌گیری کلان درباره آینده هر دو باشگاه بود، اما به واسطه موانع قانونی و مشغله‌های مدیریت دستگاه ورزش بعضاً ترکیب مدیریتی دو تیم نصفه‌ونیمه فعالیت می‌کرد ولی در حال حاضر با واگذاری قطعی هر دو باشگاه دیگر نمی‌توان این موضوع را پذیرفت که دوباره در روی همان پاشنه قبل بچرخد.
نارضایتی هواداران استقلال و پرسپولیس در خصوص بی‌تفاوتی مالکان دو مجموعه نسبت به عدم تعیین‌تکلیف هسته مدیریتی و انتخاب اعضای هیأت مدیره این دو باشگاه نمی‌تواند دستاورد مثبتی به دنبال داشته باشد. مرور انتقادها و اعتراض‌ها در روزهای اخیر بیانگر این واقعیت است که انتخاب با تأخیر می‌تواند منجر به ایجاد حاشیه برای استقلال و پرسپولیس شود، از طرفی در حالی که هر دو باشگاه گرفتار بحران‌ نقل و انتقالات هستند، وجود هیأت‌مدیره تأثیرگذار می‌تواند موفقیت مدیران و کادرفنی را تسریع کند تا آنها با پشتوانه و حمایت هیأت‌مدیره با اطمینان بیشتری در جهت تقویت فنی تیم با بازیکنان جدید پای میز مذاکره بنشینند.
اما تداوم بلاتکلیفی طاقت‌فرسای کنونی محصولی جز نا امیدی و دلخوری هواداران آبی و قرمز ندارد و این مسأله نه‌تنها برای مالکان دو باشگاه ایده‌آل نیست بلکه به نوعی فعال کردن بمب حاشیه روی سکوها در آغاز لیگ بیست و چهارم به شمار می‌رود. دوئل هواداران، کارشناسان و صاحبنظران با سیاست‌های کلان مالکان دو باشگاه نقش بازدارنده‌ای در دستیابی به اهداف کلان هر دو مجموعه خواهد داشت که از نظر منطقی با هیچ اصولی سازگار نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی