صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

همه با هم به رئیس جمهور جدید کمک می‌کنیم

گروه اجتماعی/ روز گذشته در اقصی نقاط کشور شاهد حضور پرشور مردم در ‌شعبه‌های اخذرأی بودیم و در بسیاری از حوزه‌های اخذ رأی از همان اولین ساعت اعلام رأی گیری بسیاری از مسئولان در کنار مردم حضوری فعال و جدی داشتند.

رئیس قوه قضائیه:

رئیس جمهور باید مشکلات مردم
را مرتفع نماید

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: رئیس‌جمهور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین مقام کشور، بالاترین مقام اجرایی نظام و فردی که باید قانون اساسی را اجرا کند معرفی شده است و ما با شرکت خود در انتخابات ریاست جمهوری، فردی را انتخاب می‌کنیم که بتواند قانون اساسی را اجرا کند، کشور را به پیش ببرد و مسائل و مشکلات فرعی و کلی مردم و نظام را مرتفع سازد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شرکت در انتخابات امری است که اگر امروز در آن تأخیر داشته باشیم و انجام ندهیم، دیگر فردا قابل تدارک نخواهد بود، گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح، از مصادیق «فاستبقوا الخیرات» و شتاب کردن در امر خیر است که خداوند متعال به آن توصیه کرده است. رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: چنانچه ما می‌خواهیم در جهت عزت، سرافرازی و سربلندی کشور حرکت کنیم و آینده بهتری را در عرصه‌هایی که نسبت به آنها دغدغه داریم همچون عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معیشتی، اشتغال و ازدواج رقم بزنیم، از امروز باید به فکر باشیم و به فردی رأی دهیم که این مشکلات را بشناسد، دارای اراده‌ای قوی، قاطع و کاردان باشد و از کارایی لازم برای پیشبرد امور و رفع مشکلات برخوردار باشد.

 

دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور:

دانشگاهیان مرجع سیاسی برای تبیین فضای عقلانیت در کشور هستند

به گزارش «ایران»، رشید جعفرپور دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور گفت: جامعه دانشگاهیان کشور اعم از دانشجویان، استادان، یاوران علمی و خانواده‌های آنان ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت حداکثری در انتخابات هستند. دانشگاهیان به دلیل داشتن مرجعیت فکری و سیاسی برای اقشار دیگر، وظیفه تبیینی برای ایجاد فضای عقلانیت و نشاط سیاسی در کشور را دارند. ابلاغیه‌هایی که توسط ستاد انتخابات دانشگاهیان به دانشگاه‌ها ارسال شده زمینه کُنشگری مناسب دانشگاهیان و مردم را فراهم می‌آورد.

 

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

استفاده از ظرفیت انتخابات برای ساختن آینده کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم تا وعده‌هایشان و سیاست‌های کلی نظام محقق شود.  
رضامراد صحرایی روز گذشته در حاشیه شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انتخابات، مظهر مردم سالاری است و تجلی اراده مردم برای تحقق وعده‌های انقلاب اسلامی و پیش‌رفتن امور کشور است.
صحرایی با اشاره به اهمیت ضرورت شرکت در انتخابات گفت: نکته مهم و اساسی این است که از ظرفیت انتخابات برای ساختن آینده کشور استفاده کنیم. اقدامات باید به نحوی باشد که دشمنان را ناراحت و دوستان را شاد کند. اگر کارها سبب خشنودی دوستان و ناراحتی دشمنان شود، یک کار ارزشمند به حساب می‌آید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره انتخابات خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری با یک جمله کلیدی فرمودند مشارکت مردمی، عزت و آبروی هر کشوری از جمله کشور ما به حساب می‌آید.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور گفت: مردم‌سالاری در چنین سطحی گواه این است که دارای یک الگوی ویژه هستیم.
این الگوی ویژه از دین و آیین ایرانیان برآمده است. الگوی مردم‌سالاری برآمده از انقلاب اسلامی است و انقلاب ما ریشه در طریقت اسلامی دارد. وزیر آموزش و پرورش  اظهار کرد: هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که انتخاب شود مورد تأیید و احترام ملت ایران است.
همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم تا وعده‌هایشان و سیاست‌های کلی نظام محقق شود.

 

زاکانی:

هر فردی رئیس جمهور شود  باید به او کمک کرد

شهردارتهران گفت: هرفردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود باید به او کمک کرد.
به گزارش «ایران»، علیرضا زاکانی روز گذشته در جریان برگزاری و فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: هرکسی انتخاب شود، باید به او کمک کرد تا بتواند موفق شود؛ چرا که موفقیت او موفقیت یک فرد نیست و موفقیت کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: دعا می‌کنم که جبهه انقلاب پیروز شود.
شهردار تهران گفت: به لطف الهی با حضور خود تلاش خواهیم کرد با افتخار راه شهید رئیسی را ادامه دهیم و هر کسی انتخاب شود رئیس جمهور این مملکت است و سیاست خارجی این مملکت تغییر نخواهد کرد.

 

خزعلی:

رئیس جمهور باید نگاه عدالت محور  داشته باشد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید معیار شایسته سالاری در همه ارکان دولت ساری و جاری باشد.
انسیه خزعلی  درباره ویژگی‌های یک
رئیس جمهور، اظهار داشت: رئیس جمهور جدید باید همان ویژگی‌هایی که شهید رئیسی داشت را داشته باشد، یعنی پرکار، خستگی ناپذیر، پیگیر اجرای برنامه‌ها، برنامه داشتن در کنار داشتن قدرت اجرای برنامه‌ها، شجاعت برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های بین‌المللی و جسارت برای اجرای برنامه‌های تحول آفرین بخصوص در بخش اقتصادی از ویژگی‌های او باشد.
خزعلی درباره مشارکت مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: حضور مردم از جهات مختلف ملی و بین‌المللی حائز اهمیت است؛ عزت و اقتدار ما در سطح بین‌الملل به مشارکت مردم و همبستگی و انسجام آنها ارتباط زیادی دارد.
وی افزود: آنان که همصدا با دشمن تحریم انتخابات را تبلیغ می‌کنند، به دنبال ضعف جایگاه بین‌المللی ایران و سپس رسیدن به مطامع خود هستند.
وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور باید چه دیدگاهی در حوزه زنان داشته باشد تا شاهد پیشرفت وضعیت زنان باشیم، افزود: رئیس جمهور باید نگاه عدالت محور در تقسیم امکانات و فراهم آوردن شرایط فعالیت و رشد و شکوفایی زن و مرد را داشته باشد و به دلیل همین نگاه عدالت محور باید شرایط ویژه‌ای را برای رشد استعدادهای بانوان و امکان فعالیت آنان با حفظ مسئولیت‌های چند جانبه فراهم کند.

جستجو
آرشیو تاریخی