صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

مقایسه وضعیت اقتصادی با زمان
دولت قبل از سوی سخنگوی دولت
بهادری جهرمی در نشست خبری مشترکی که با وزیر راه و رئیس بانک مرکزی برگزار شد، گفت: در زمان شروع به کار دولت یازدهم سالانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار خودرو و ۸۵۰ هزار واحد مسکن ساخته می‌شد که به کمتر از ۸۰۰ هزار خودرو و ۳۰۰ هزار مسکن کاهش یافت و تحویل این دولت دادند. او همچنین گفت: این دولت شرایط را از رکورد تورم تولید‌کننده ۱۰۳ درصد در ماه‌های پایانی دولت قبل، به ۲۳ درصد کاهش داده است. بهادری جهرمی با بیان اینکه نرخ رشد پولی ۶۱ درصدی سال ۹۹، در سال ۱۴۰۲ به ۱۷.۵ درصد و نرخ رشد نقدینگی ۴۳ درصدی دولت قبل، الان به حدود ۲۴ درصد رسیده است، اضافه کرد: از ضریب جینی ۴۰ صدمی به ضریب جینی ۳۸ صدمی و کاهش فاصله طبقاتی جدی رسیدیم. وی در مورد نرخ بیکاری هم گفت: نرخ بیکاری که تا حدود ۱۲ درصد در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده بود، به ۸ درصد رسید. او در ادامه با اشاره به اینکه از رشدهای اقتصادی که تا منفی ۳۶ درصد در گروه نفت و گاز در سال ۹۸ رسیده بود، به رشدهای اقتصادی تا ۱۴.۷ درصدی نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ رسیده‌ایم، گفت: از رکوردی در بی‌اخلاقی، امروز به رکوردی در اخلاق سیاسی رسیدیم و این رعایت اخلاق به برخی جرأت می‌دهد آمارهای رسمی و عیان را زیر سؤال ببرند.
 
عیدی دولت به بازنشستگان
به مناسبت عیدغدیر
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت خبر داد و اعلام کرد: در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود. داوود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. منظور افزود: با عنایت به تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیأت دولت، در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.
 
۵۰۰ خبرنگار از ۱۵۰ رسانه خارجی انتخابات را پوشش می‌دهند
به‌گفته مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ۵۰۰ خبرنگار از ۱۵۰ رسانه خارجی مقیم و غیرمقیم وابسته به ۳۱ کشور جهان با حضور در کشور، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش میدانی می‌دهند. علیرضا شیروی با اشاره به استقبال بی‌نظیر رسانه‌های خارجی طی چند دوره گذشته از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، افزود: بنابر درخواست‌های رسیده تاکنون پوشش رسانه‌ای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی رسانه‌هایی از کشورهای اتریش، اسپانیا، استرالیا، امریکا، انگلستان، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، آلمان، بحرین، پاکستان، ترکیه، الجزایر، چین، دانمارک، روسیه، زیمبابوه، ژاپن، سوریه، سوئد، عراق، عمان، فرانسه، فلسطین، قرقیزستان، قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کلمبیا، کویت، لبنان و یمن قطعی شده است.
به‌ گفته مدیرکل رسانه‌های خارجی، انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور خبرنگاران رسانه‌های خارجی در مراسم رأی‌دهی مقام معظم رهبری، تهیه گزارش از مراکز اخذ رأی در تهران و شهرستان‌ها، نشست خبری با سخنگوی محترم شورای نگهبان و اطلاع‌رسانی برنامه‌های خبری شش نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از جمله برنامه‌ها و اقدامات اداره‌کل رسانه‌های خارجی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری است.

آغاز مذاکرات برای آزادسازی
منابع ارزی ایران در بحرین
مذاکرات معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و معاون بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدود شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر بانک‌های ایرانی در بحرین آغاز شده و تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه مذاکراتی که در حاشیه پنجاهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی در ریاض با مقامات بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدود شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر بانک‌های ایرانی در بحرین صورت گرفت، خوشبختانه روز گذشته و پیش از سفر وزیر خارجه بحرین به تهران، مذاکرات مؤثری میان معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی با معاون بانک مرکزی بحرین انجام شد.
دو طرف در این مذاکرات نسبت به آزادسازی منابع ارزی ایران در بحرین که در یک بستر فنی و بر اساس احترام متقابل صورت بپذیرد تأکید و تفاهم کردند.
معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و معاون بانک مرکزی بحرین توافق کردند پس از مذاکرات سیاسی وزیر خارجه بحرین در تهران، مذاکرات تخصصی بانک­‌های مرکزی دو کشور ادامه یابد که مقرر شد در روزهای آتی این مذاکرات در تهران یا منامه برگزار شود و تا حصول نتیجه ادامه یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی