صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

ثبت ده‌ها آتش‌سوزی جنگلی در یونان
در جنگل‌های یونان در بازه زمانی ۶ بعد از ظهر جمعه تا ۶ بعد از ظهر شنبه به وقت محلی ۶۶ مورد آتش‌سوزی جنگلی رخ داده است.
به گزارش آناتولی، در مجموع ۵۲ مورد آتش سوزی در مراحل اولیه وقوع آنها کنترل شد و تیم‌های آتش‌نشانی در تلاش برای مهار ۱۴ مورد آتش‌سوزی دیگر هستند. مقامات این کشور اعلام کردند تلاش‌ها برای اطفای آتش سوزی‌ها در جریان است.در همین حال ۱۳ نفر در ارتباط با این آتش سوزی‌های جنگلی دستگیر شدند. همچنین مقامات یونان نسبت به خطر بسیار بالای وقوع آتش سوزی در «آتن»، پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن به دلیل گرمای شدید هوا  هشدار دادند.یک مأمور داوطلب آتش‌نشانی که ۵۵ سال داشت بر اثر جراحات ناشی از یک حریق در منطقه جنوبی «ایلیا» در شبه‌جزیره «پلوپونِز» درگذشت. همچنین صدها حیوان تلف نیز شده‌اند.«علی یرلیکایا»، وزیر کشور ترکیه علت این آتش سوزی را به «کلش‌سوزی» - آتش زدن کاه باقی مانده در زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول - نسبت داد.
 
مرگ میهمانان عروسی در ریزش پل بنگلادش
 پس از فروریختن یک پل در منطقه بارگونا، در حدود ۱۸۰ کیلومتری جنوب داکا پایتخت بنگلادش، یک مینی بوس و یک دستگاه ریکشا حامل میهمانان جشن عروسی به داخل کانالی سقوط کردند.به گزارش شینهوا، افسر پلیس محلی آمتالی بارگونا گفت که وقتی خودروها از روی پل عبور می‌کردند، ناگهان پل ریزش کرد و هر دو خودرو به داخل کانال آب سقوط کردند.وی با بیان اینکه امدادگران ۹ جسد را از کانال خارج کرده‌اند، گفت: در این حادثه ۱۰ نفر مجروح شدند.

 انفجار مرگبار در کارخانه هندی
پلیس محلی هند اعلام کرد بر اثر انفجارهای سریالی در داخل کارخانه‌ای در ایالت شمالی هاریانا هند، حداقل ۲ کشته و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شدند.به گزارش هندوستان تایمز، این انفجارها در داخل کارخانه تولید مواد آتش زا، در منطقه صنعتی دولت آباد در ناحیه گوروگرام این ایالت روی داد.به گفته پلیس، در ساخت گلوله‌های آتشین از مواد منفجره استفاده می‌شود. وی افزود: مواد منفجره منجر به انفجارهای سریالی شده است.
شدت انفجارها به حدی بود که از فاصله حداقل ۵ کیلومتری شنیده می‌شد. شیشه‌های صدها خانه و کارخانه مجاور شکستند، حتی ساکنان محلی وحشت زده از خانه‌های خود فرار کردند.
این کارخانه در منطقه صنعتی قرار داشت که با تعداد زیادی واحد مسکونی احاطه شده بود. بنا بر گزارش‌ها، اداره محلی دستور تحقیقاتی را برای دانستن علت این انفجارهای سریالی داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی