صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

محمد جمشیدی نسبت به ادعای مطرح‌شده در مناظرات واکنش نشان داد
جبران اقدام خسارت‌بار دولت روحانی در دولت رئیسی
محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی اعلام کرد: در دوره روحانی توافقات زیادی انجام شد که همه ضعیف بودند چون منطق این بود که هر توافقی بهتر از عدم توافق است.
 یه گزارش ایرنا، وی افزود: توافق با هند که در دولت قبل نهایی شده بود ضعیف بود، دولت شهید رئیسی تلاش کرد آن را تقویت کند تا قابلیت اجرا شدن داشته باشد.
جمشیدی با بیان اینکه پول‌های ایران در دوران دولت قبل با تصمیم‌های اشتباه در موقعیت‌هایی اشتباه قرار گرفته بود، تصریح کرد: برای مثال، پول‌های ایران در بانک تجارت عراق(TBI)، ترکیه و کره جنوبی بود به ارز محلی آن کشورها ذخیره شد که با کاهش ارزش پول ملی آن کشور ارزش دارایی‌های ما نیز پایین آمد. معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی و ریاست آقای همتی بر بانک مرکزی، پول برق و گاز ایران به بانک تجارت عراق(TBI) می‌رفت. رئیس بانکی که پول ما در آن قرار داده شده یک امریکایی بود که به دستور امریکا در آنجا مستقر شده بود و دارایی‌های ما را کنترل می‌کرد.
جمشیدی تأکید کرد: به صراحت می‌گویم عددهایی که برخی در خصوص قیمت فروش نفت و چرخش پول ایران می‌گویند نادرست است. الان برای انتقال پول نفت فروخته شده، در حدود نیم درصد هزینه می‌شود ولی در دولت گذشته و در برجام فقط چند بانک خاص برای انتقال پول‌ها معرفی شده بود که به دلیل انحصار آنان این رقم را به ۱۵ درصد می‌رساند.  

خاندوزی در مجلس:
متوسط رشد اقتصادی در این دولت شکسته شد
 احسان خاندوزی در جلسه علنی دیروز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی روند حمایت از تولید، اشتغال پایدار و رشد تولید ملی گفت: بانک جهانی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در گزارشی صراحتاً اعلام کرد اقتصاد ایران مسیر رشد تاب‌آور و پایداری را علی‌رغم تنش‌ها در منطقه طی می‌کند، وقتی بدخواهان ملت ایران تأکید می‌کنند که مسیر رشد اقتصادی ایران رقم خورده است، نشان می‌دهد که در حوزه اقتصاد گام‌های مؤثری برداشته شده است و علی‌رغم تمام سختی‌ها دولت و مجلس شورای اسلامی موفق شده است.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در آخرین دیدار با اعضای هیأت دولت بیان کرد: امروز نه تنها اقتصاددان‌های داخلی، بلکه نهادهای اقتصادی بین‌المللی نیز رسماً به آثار اقتصادی کلان سیاست‌های اخیر اعتراف دارند.
خاندوزی خاطر نشان کرد: متوسط رشد اقتصادی در این دولت شکسته شد و فقط در دولت هشتم است که متوسط رشد اقتصادی نسبت به دولت سیزدهم بیشتر است. وی تصریح کرد: در دولت‌های گذشته از نیمه سالی که دولت را تحویل گرفته‌اند تا نیمه سالی که دولت را تحویل داده‌اند به ترتیب در دولت نهم متوسط رشد اقتصادی ۳/۷ درصد، در دولت دهم یک درصد، در دولت یازدهم ۲/۶ درصد، در دولت دوازدهم ۰/۳ و در سه ساله دولت سیزدهم ۴/۵ درصد متوسط رشد اقتصادی بوده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مدیریت هوشمند آب از دیگر اقدامات دولت بود، گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸/۱ میلیون تن مصرف آرد کشور بود، شفافیت در صدور مجوزها و ایجاد درگاه ملی مجوزها سبب شد تا بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار مجوز جدید بدون کاغذ و بدون مراجعه با حداکثر تکریم مردم صادر شود. همین حدود نیز مجوزهایی داریم که از مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. تا به امروز ۶۰ درصد مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.
خاندوزی تأکید کرد: لایحه مالیات بر مجموع درآمد نیز اکنون در خدمت نمایندگان است که ما انتظار داریم با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وزیر کشور در واکنش به اظهارات برخی نامزدها:
آمار اشتباه از دولت سیزدهم ندهید!
احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در راستای برگزاری مناظرات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری اظهار داشت: مناظرات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری طبق روال در حال انجام است و امیدواریم همان‌طور که صداوسیما تلاش خوبی برای برگزاری مناظرات انجام داد و بستر مناسب را برای نامزدهای انتخاباتی فراهم کرد؛ تمام افراد از این بستر به‌خوبی و‌ به‌درستی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مناظره برای معرفی شخص است و داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را در این مناظرات ارائه دهند و از‌ تخریب یکدیگر‌ پرهیز کنند، افزود: ازآنجایی که برخی از افراد آمارهای دقیق از عملکرد دولت سیزدهم بیان نمی‌کنند؛ به داوطلبان انتخاباتی و کسانی که آمار درباره عملکرد دولت سیزدهم ارائه می‌دهند،‌ توصیه می‌شود اگر اطلاعاتی نیاز دارند ‌از دولت بخواهند و کاملاً آماده‌ایم اطلاعات درست و دقیق ‌را در اختیار آنها ‌قرار دهیم تا آمار اشتباه ارائه نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی