صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

شمار قربانیان سیل در جنوب چین به ۴۷ نفر رسید
 بارش باران در استان «گوانگدونگ» در جنوب چین منجر به سیل و رانش زمین شد و دستکم ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش الجزیره، تلویزیون دولتی CCTV  اعلام کرد بیش از ۵۵ هزار نفر تحت تأثیر باران‌ها قرار گرفتند و هزاران خانه و جاده را ویران کرده است.در همین حال، باران‌های سیل آسا در جنوب این کشور در حالی رخ داد که این هفته بسیاری از مناطق شمال چین در دمای بالای ۳۵ درجه سانتیگراد گرما را تجربه کردند.
 
 13 کشته و زخمی در تیراندازی «آرکانزاس»
 تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی در آرکانزاس امریکا سه کشته و ۱۰ زخمی داشت. این حادثه جمعه رخ داد و دو افسر پلیس نیز در میان مصدومان هستند.به گزارش روزنامه گاردین، مقامات پلیس اعلام کردند عامل این تیراندازی از سوی نیروهای پلیس زخمی شده است. همچنین گفته شده که جراحات افسران پلیس شدید نبوده است. هنوز انگیزه مجرم از این تیراندازی در مکان عمومی مشخص نشده است.
 
۴ کشته در سقوط بالگرد روسیه
 یک خلبان و ۳ مسافر بالگرد رابینسون R-۶۶ در اثر سقوط هواپیما در منطقه آمور در شرق روسیه جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی مرکز حفاظت مدنی و ایمنی آتش‌نشانی آمور گفت: هلیکوپتر دیروز از زیا به سمت منطقه تیندا بلند شد و بعد از مدتی ارتباط با آن قطع شد. امروز امدادگران هلیکوپتر را پیدا کردند، هر چهار سرنشین آن جان باخته اند. به گفته این منبع خبری علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

 انفجار کارخانه فولاد آلومینیوم در ایتالیا
 وقوع انفجار در یک کارخانه فولاد آلومینیوم در شمال ایتالیا هشت زخمی برجا گذاشته است.به گزارش آناتولی، مقامات بیمارستانی می‌گویند وضعیت جسمانی پنج تن از مصدومان وخیم است.به دنبال وقوع این انفجار آتش سوزی نیز رخ داد که جان کارگران حاضر در محل حادثه را بیشتر به خطر انداخت. تیم‌های آتش‌نشانی موفق به اطفای حریق شده‌اند و کارگران مجروح به سرعت به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند. تاکنون علت دقیق وقوع این حادثه مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی