از گوشه و کنار ایران

رسم تیراندازی در عروسی باز هم قربانی گرفت
شلیک مرد جوان در مراسم عروسی جان خواهرزاده ۱۴ ساله‌اش را در شهرستان حاجی آباد هرمزگان گرفت.
سرهنگ علی اکبر نظری فرمانده انتظامی حاجی‌آباد، گفت: در چند روز گذشته درپی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه نوجوان ۱۴ ساله‌ای براثر تیراندازی با سلاح شکاری در مراسم عروسی در روستای سیرمند بخش فارغان شهرستان حاجی‌آباد از ناحیه سر مجروح شده و به قتل رسیده است، مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در کمترین زمان ممکن متهم را که دایی مقتول بود دستگیر کردند و اسلحه نیز کشف شد.
مرد ۳۶ ساله ضمن ابراز پشیمانی گفت که این اتفاق سهوی رخ داده است.
 
انهدام گروه شیطان‌پرستی در باغ ویلای شیروان
29 زن و مرد شیطان‌پرست که در یک باغ ویلا در شهرستان شیروان در خراسان شمالی سرگرم مراسم خاصی بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
 سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه یک گروه ٢٩ نفره شیطان‌پرستی در شیروان دستگیر شدند، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان شیروان به منظور اجرای طرح نور و در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی در یک باغ ویلا در حومه شیروان گرد هم جمع شده‌اند و مشغول انجام مراسم شیطان‌پرستی هستند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.
 فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مأموران بعد از شناسایی دقیق محل برگزاری مراسم به آنجا اعزام و با هماهنگی‌های به‌عمل آمده 29 نفر زن و مرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، افزود: در بازرسی از مکان حضور این افراد مشروبات الکلی، آلات شیطان‌پرستی و انواع مواد توهم‌زا کشف شد.
 وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده که اغلب غیربومی بودند بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست تا ضمن مراقبت از فرزندان خود با تقویت بنیه‌های دینی و اخلاقی در جوانان و نوجوانان، از گرایش آنان به فرقه‌های ضاله جلوگیری کنند.
 
یک کشته در سقوط بهمن پیرانشهر
 همزمان با گرم شدن هوا و ریزش بهمن در ارتفاعات قندیل یک نفر جان باخت.
حمید محبوبی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت ۱۶و ۲۴ عصر پنجشنبه ۳۱ خرداد گزارشی مبنی بر حادثه دیدن ۷ نفر و گرفتار شدن دو نفر از گردشگران در زیر بهمن، ارتفاعات قندیل - تانجوکان شهرستان پیرانشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد که بلافاصله دو تیم به محل رفتند و پس از 5 ساعت جست‌وجو گرفتاران زیر برف را پیدا کردند.
ابراهیم عزیز‌نژاد، مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر نیز گفت: یکی از این افراد بر اثر شدت فشار و برخورد برف جان خود را از دست داده بود و یک نفر دیگر نیز از ناحیه نخاع مصدوم شده بود که به بیمارستان منتقل شد.

3 کشته در تصادف جاده ساحلی گناوه
 تصادف سه دستگاه خودرو در جاده ساحلی گناوه - بوشهر منجر به مرگ سه نفر و مصدومیت دو نفر دیگر از سرنشینان خودروها شد.
  سرگرد سیدموسی مهدیان، فرمانده پلیس راه گناوه از توابع استان بوشهر گفت: این حادثه پنجشنبه شب در جاده ساحلی گناوه به بوشهر حدفاصل بندر ریگ و روستای کوهک شهرستان گناوه بین سه خودرو تاکسی برون شهری، پژو ۴۰۵ و تیبا رخ داد. در این حادثه ۲ زن و یک مرد جان باختند و ۲ نفر مصدوم شدند که به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گناوه انتقال یافتند.

دستگیری داماد قاتل در کوه‌های استان فارس
 مرد میانسال که پس از قتل پدرزن و مجروح کردن مادرزنش در شهرستان بختگان فرار کرده بود در عملیات پلیس استان فارس در کوه‌های اطراف شهر دستگیر شد.
 کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: ۲۴ فروردین‌ امسال خبر رسید که فردی در شهرستان بختگان با به قتل رساندن پدر زن و مجروح کردن مادرزنش، از صحنه متواری شد. بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی شبانه‌روزی، محل اختفای قاتل متواری در کوه‌های اطراف شهرستان بختگان شناسایی شد. مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه، قاتل ۴۸ ساله را دستگیر کردند.
 وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه نارنجک جنگی، دوربین دید در شب و یک قبضه اسلحه به همراه مقادیری مهمات مربوطه کشف شد، گفت: قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
 
آتش زدن انبار بیمارستان برای سرقت
سارق معتاد پس از سرقت ۳۵ لپ‌تاپ از بیمارستان خاتم الانبیای شاهرود انبار بیمارستان را آتش زد.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شاهرود گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش‌سوزی در انبار بیمارستان خاتم‌الانبیای شاهرود رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران تجسس کلانتری ۱۳ البرز قرار گرفت. با تلاش بی‌وقفه پلیس پس از ۳۶ ساعت از زمان حادثه موفق به شناسایی عامل آتش‌سوزی شدند و در عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم ۴۸ ساله که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد اعتراف کرد پس از سرقت ۳۵ لپ‌تاپ از انبار بیمارستان، برای رد گم کنی انبار بیمارستان را به آتش کشیده است.

مرگ صاحبخانه در انفجار گاز پیک‌نیکی
 انفجار سیلندر گاز پیک‌نیک در یک واحد مسکونی منجر به مرگ صاحبخانه شد.
 سرهنگ هادی نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره انفجار در شهرستان ابهر، بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران در محل مشخص شد، انفجار مربوط به سیلندر گاز مایع (پیک‌نیک گاز) در منزل بوده و صاحب‌خانه که مردی ۳۵ ساله بود بلافاصله برای درمان به بیمارستان انتقال یافت اما در بخش اورژانس بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
 فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت نکات ایمنی از بروز چنین حوادث تلخ و ناگوار خودداری کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی