صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بی‌اخلاقی و پرتاب میکروفون روی آنتن زنده
 خبر اول اینکه، عصر دیروز پخش زنده میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان که در حال رقابت با دیگر نامزدهای انتخاباتی است، دستخوش یک حاشیه پر رنگ تر از متن شد.
ماجرا از این قرار است که محمد فاضلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که به همراه پزشکیان در برنامه میزگرد فرهنگی حاضر شده بود، در واکنش به اظهارات کارشناس برنامه، او را به «دروغگویی» متهم کرد و پس از اعتراض شهاب اسفندیاری به این اتهام، مجری برنامه از طرفین خواست که خود را کنترل کنند. با ادامه مشاجره، ناظرپخش، میکروفون هر دو را قطع کرد و مجری از پزشکیان خواست تا خود به صورت مستقیم مباحثش را ارائه کند. فاضلی اما بدون توجه به پزشکیان و درخواست او برای ترک نکردن برنامه، اقدام به ترک صندلی خود کرد و با دور شدن از دکور برنامه، میکروفون و هاش اف خود را درآورد و آن را به سمت پزشکیان پرتاب کرد. همه اینها درحالی اتفاق افتاد که مردم از صفحه‌های تلویزیون خود نظاره‌گر صحنه بودند.
این رفتار ناشایست صدای برخی از رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان را هم در آورد. در همین رابطه پایگاه خبری جماران با انتشار تصاویر ترک برنامه توسط فاضلی، اقدام او را رفتاری ناشایست خواند. اما در واکنش به این اتفاقات، سخنگوی وزارت علوم نیز در توئیتی اعلام کرد فاضلی توسط دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه بهشتی منصوب دولت آقای روحانی اخراج شده و با ایشان برخورد سیاسی نشده است.
پیش از این اتفاق همچنین پزشکیان در پاسخ به سؤال حسین انتظامی کارشناس دیگر میزگرد درخصوص نگاه‌های او نسبت به مسائل قومیتی، مدعی شد که در حکومت جایی برای قومیت‌ها وجود ندارد.
این ادعای پزشکیان نیز با واکنش انتظامی روبه‌ور شد که به او یادآور شد فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک اهل سنت کُرد است.
همچنین در پاسخ به این مطلب آقای پزشکیان که گفته بود چند تا استاندار کُرد داریم، برخی کاربران به این مطلب اشاره کردند که هم اکنون چهار تن از استانداران کشور (کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و مازندران) کُرد هستند.

نتایج آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا
 دست آخر اینکه،  مرکز افکار سنجی ایسپا آخرین نظرسنجی انتخاباتی خود را شب گذشته منتشر کرد. براساس یافته‌های این مرکز در روزهای 29 و 30 خرداد آزمایش شده،  سعید جلیلی با 26.2 درصد آرای شرکت‌کنندگان قطعی یا شرکت‌کنندگانی که به احتمال زیاد در انتخابات حضور خواهند داشت، صدرنشین رقابت کاندیداهاست. پس از او مسعود پزشکیان با 19.8 درصد، محمدباقر قالیباف با 19 درصد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 2.6 درصد، علیرضا زاکانی با 2 درصد و مصطفی پورمحمدی با 0.9 درصد در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.
همچنین مطابق نتایج این نظرسنجی 27.4 درصد از شرکت‌کنندگان هنوز تصمیمی برای انتخاب کاندیدای نهایی خود نگرفته و 0.5 درصد نیز سؤال درباره انتخاب کدام نامزد را بدون پاسخ گذاشتند.
ایسپا همچنین در نظرسنجی خود خبر داد که تاکنون 42.5 درصد قطعاً در انتخابات مشارکت می‌کنند، 7.7 درصد به احتمال زیاد، 16.1 درصد مردد، 6.5 درصد به احتمال کم و 27.2 درصد اعلام کرده‌اند که اصلاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی