صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

اخبار


تصویب تأسیس بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی
ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رئیس‌جمهور شهید با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت و نمایندگان دستگاه‌های مسئول، تشکیل جلسه داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترین ویژگی دوره حکــــمرانی رئیس‌جمهور عزیز ما این بود که حاکمیت و دولت را کاملاً به میان مردم بازگرداند، نتیجه این رویکرد را هم در تشییع پرشور و میلیونی در شهرهای مختلف دیدیم. وی با اشاره به مراسم اربعین شهدای خدمت افزود: در مجموعه دولت و نهادهای حاکمیتی وظیفه تسهیل و پشتیبانی را برعهده داریم و کار بر دوش مردم است. ان‌شاءالله مراسم اصلی عصر پنجشنبه هفتم تیر‌‌ماه در تهران و همه شهرستان‌ها، مراکز استان‌ها و حتی روستاها توسط مردم برگزار خواهد شد. رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت تصریح کرد: برای این مراسم برنامه‌های بسیار متنوعی در نظر گرفته شده است و دستگاه‌های مختلف فعالیت‌های بسیار خوبی را پیش‌بینی کرده‌اند.
اسماعیلی با بیان اینکه تأسیس بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، گفت: ان‌شاءالله این بنیاد همزمان در همان ایام آغاز به کار خواهد کرد که اتفاق مهمی خواهد بود و در قانون، فعالیت‌های متنوعی برای این بنیاد پیش‌بینی شده است و به تدریج جزئیات بیشتری از برنامه‌ها را در اختیار مردم عزیزمان قرار می‌دهیم تا حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.
وی ادامه داد: هفتم تیرماه در تهران و مراکز استان‌ها برنامه‌ای برگزار می‌شود و ان‌شاءالله مراسم چهلم از مبدأ زمانی تدفین شهید خدمت در مشهد مقدس و روز دوازدهم تیرماه برگزار خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون حدود چهارده عنوان کتاب درباره شهید خدمت تدوین شده که کارهای بررسی و ارزیابی آن به پایان رسیده است. /روابط عمومی
 
 

انتشار تاریخ شفاهی شهید محمد‌صادق امانی
تاریــــــــــخ شــــــفاهی شــــهید محمد‌صادق امانی همزمان با سالگرد شهادتش به بازار نشر رسید. سی‌ودومین عنوان از سری کتاب‌های «انقلاب اسلامی» انتشارات ایران با عنوان «ره‌نشان» به 32 روایت از همرزمان شهید محمدصادق امانی پرداخته است. این کتاب در 32 روایت مجزا از افراد مختلف، به شرح احوال و نوع مبارزه و تفکر شهید محمدصادق امانی پرداخته است؛ روایت‌های مستندی از وقایع مهم که در خلال آنها روزگار کوتاه زندگی این شهید و شکل‌‌گیری هیأت‌های مؤتلفه اسلامی پیش‌روی خواننده قرار می‌گیرد. این کتاب به کوشش محمد‌مهدی اسلامی در 464 صفحه و قطع رقعی به قیمت 325 هزار تومان منتشر شده است./ انتشارات ایران

جستجو
آرشیو تاریخی