صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبـــار

عیادت رهبر انقلاب اسلامی
از آیت‌الله مکارم شیرازی

در پی کسالت و بستری‌شدن حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از ایشان عیادت کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان این عیادت، ضمن اطلاع از روند درمان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، برای ایشان از درگاه خداوند طلب عافیت و سلامت کامل کرده و افزودند: شما در تمام این سالیان از لحاظ علمی و از لحاظ هدایت مردم و ‌‌‌از لحاظ معرفت، عمرتان مبارک و وجودتان نافع بوده است، خداوند ان‌شاءالله برکات شما را باقی بدارد. در این دیدار، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز از لطف و محبت رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاسگزاری کردند.

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
همچنین به‌ مناسبت فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دوهزار و 654نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
 
اقامه نماز عید قربان در تهران
نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری صبح دیروز در دانشگاه تهران اقامه شد. وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات گفت: دو مطالبه رهبر معظم انقلاب در انتخابات فراموش نشود؛ مشارکت حداکثری یک نیاز است، دوم اینکه اخلاق در انتخابات مورد توجه باشد. علی اکبری  افزود: ما امروز به یک رئیس‌جمهور امین و قوی با رأی بالا نیاز داریم، ملت بابصیرت باید کسی را انتخاب کند که ایران قوی را بسازد.
 
به رغم نرخ رشد حدود صفر درصدی
اواخر دهه 90 به دست آمد
متوسط رشد اقتصادی 5.2 درصدی
در دولت سیزدهم
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه گذشته به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: متوسط رشد اقتصادی سه ساله دولت سیزدهم 5.2 درصد بوده است که در مقایسه با رشد حدود صفر درصدی اواخر دهه 90 نشان از جهش قابل توجه شاخص رشد اقتصاد دارد. رئیس کل بانک مرکزی هم  گفت: براساس آمار بانک جهانی، ایران با رشد 5 درصدی، از رشد بالاتری نسبت به سایر کشورهای منطقه برخوردار بوده است. سرپرست ریاست جمهوری هم ضمن دستور برای نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت بی‌ضابطه، به وزرای اقتصادی دستور داد درباره هرگونه اطلاعات غلط و ناقص که در حوزه مسائل اقتصادی مطرح می‌شود، توضیح و پاسخ دقیق منتشر کنند.

پیگیری شهدای خدمت برای آزادی نوری
سرپرست ریاست جمهوری صبح دیروز با حضور در منزل حمید نوری، ایرانی بازداشت شده در سوئد، ضمن تبریک آزادی وی، تأکید کرد: شهیدان خدمت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان پیگیری‌های بسیاری برای آزادی شما از زندان‌های سوئد داشتند.
محمد مخبر افزود: عصبانیت و ناامیدی اردوگاه ضدانقلاب در چند روز اخیر در کنار صبر و مواضع درست شما، مایه عزت ملت ایران، خانواده و دوستداران‌تان شد.
حمید نوری هم از تلاش‌های دولت سیزدهم بویژه وزیر امور خارجه فقید در روند آزادی وی قدردانی کرد.

گفت‌و‌گوی تلفنی سران ایران و پاکستان
همچنین سرپرست ریاست جمهوری کشورمان عصر یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، با اشاره به توافقات ایران و پاکستان در سفر رئیس جمهور فقید به اسلام‌آباد از جمله هدفگذاری برای افزایش تبادلات اقتصادی به 10 میلیارد دلار، ابراز امیدواری کرد با اهتمام طرفین در آینده نزدیک این هدف تحقق یابد. وی، اجرای توافقات معطل مانده میان دو کشور از جمله قرارداد راهبردی خط لوله انتقال گاز را نیازمند پیگیری ویژه از سمت مسؤلان پاکستانی عنوان کرد.
نخست‌وزیر پاکستان نیز ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله رئیسی، سفر تاریخی رئیس جمهور شهید به این کشور را موجب گشایش فصلی جدید در روابط دو کشور دانست و بر پایبندی کامل دولت پاکستان نسبت به اجرای دقیق توافقات این سفر از جمله افزایش سطح روابط تجاری دو کشور به 10 میلیارد دلار و همچنین رفع موانع اجرای قرارداد خط لوله انتقال گاز تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی