صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

 سه خواهر و برادر  بعد از 70 سال به هم رسیدند
آزمایش ژنتیک برادر و خواهرهای لیورپولی را پس از ۷۰ سال به هم رساند.
یک وبسایت تعیین شجره‌نامه با آزمایش ژنتیک سه خواهر و برادر را پس از نزدیک ۷۰ سال به همدیگر رساند. یوسی موری، ۷۶ ساله و اهل جزیره وایت در جنوب بریتانیا به عنوان هدیه کریسمس از نوه خود یک بسته آزمایشی برای تعیین شجره‌نامه دریافت کرد. نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای او را به جیم مک لافلین ۷۷ ساله در لیورپول و لورین ویلیامز ۷۴ ساله در کانادا رساند. پدر این هر سه یک نفر بوده است و همگی آنها در لیورپول به دنیا آمده بودند.
 
تیراندازی مرگبار در میامی
 تیراندازی در میامی ایالت فلوریدا یک کشته و 4 زخمی برجا گذاشت.
 بر اثر تیراندازی در شمال شهر «میامی» در ایالت «فلوریدا» امریکا یک مرد کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند. این تیراندازی در «فورت لادردیل» در ۴۸ کیلومتری شمال شهر میامی روی داد.
زخمی‌های این حادثه به بیمارستان منتقل شدند. حال یکی از زخمی‌های حادثه وخیم گزارش شده است. علت حادثه در دست بررسی است.
 
6 کشته در سیل هندوستان
مقامات محلی هند از جان‌باختن دست‌کم ۶ نفر بر اثر وقوع سیل ناگهانی و رانش زمین ناشی از باران‌های شدید در منطقه‌ای دورافتاده در شمال شرقی کشور خبر دادند.
همچنین ۵ نفر دیگر نیز در ایالت سیکیم در دامنه هیمالیا ناپدید شدند. گوپینات رها یکی از مقامات ارشد منطقه‌ای در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: سطح آب رودخانه تستا به طور ناگهانی از آستانه خطر بالاتر رفت و علاوه بر وارد کردن آسیب جدی به جاده‌ها ترافیک سنگینی را موجب شد. سیل بسیاری از خانه‌های منطقه را با خود برده است. بنابر اعلام آژانس مدیریت بحران، عملیات امداد‌رسانی آغاز شده است، اما به علت خسارت‌هایی که به شبکه‌های تلفن همراه وارد شده است، این عملیات به کندی پیش می‌رود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سال گذشته، سیل ناگهانی ناشی از طغیان یک دریاچه یخچالی که در امتداد رودخانه تستا روی داد، به جاده‌ها و پل‌های ایالت سیکیم خسارات زیادی وارد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی