از گوشه و کنار ایران

شلیک‌های مرگبار به رئیس اداره تعزیرات پاوه
مرد مسلح با کمین مقابل خانه رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه وی را با شلیک 4 گلوله به قتل رساند.
مهدی قنادی مدیر روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در تشریح این پرونده گفت: حامد ترکاشوند بامداد شنبه ۲۶ خرداد حین خروج از خانه‌اش توسط فرد ناشناس مسلح به قتل رسید. طبق بررسی‌ صورت گرفته مشخص شد قاتل از ساعت‌ها قبل مقابل خانه وی کمین کرده بود و به محض خروج مقتول در یکی از محلات شهر کرمانشاه به سمتش چهار گلوله شلیک کرد که با اصابت به سر و سینه وی منجر به قتلش شد. مرد مسلح بلافاصله از صحنه جرم فرار کرد که تلاش برای شناسایی و دستگیری او ادامه دارد. در این رابطه پرونده جنایی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای استان کرمانشاه تشکیل شده و در حال رسیدگی است.امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری نیز احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی را مأمور کرد تا در هماهنگی کامل با مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی استان، با شناسایی و دستگیری و مجازات عاملین این جنایت، موضوع را پیگیری کند.
 
مرگ کوهنورد ایرانی در ارتفاعات آرارات
کوهنورد ایرانی که اواخر هفته گذشته همراه با دو کوهنورد دیگر به قله آرارات صعود کرده بود، در مسیر بازگشت دچار حادثه شد و جان باخت.
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مورد این حادثه گفت: صعود به بسیاری از قله‌های دنیا با هماهنگی و صدور مجوز لازم انجام می‌شود اما قله پنج هزار و یکصد متری آرارات به دلیل ‌قرار گرفتن در مرز ترکیه با ایران، نیازی به گرفتن مجوز و هماهنگی ندارد و معمولاً کوهنوردان به صورت شخصی و آزاد برای صعود به آن اقدام می‌کنند. اکبر خلیلی هم از کوهنوردان باسابقه ایران بود که به صورت آزاد برای صعود به قله آرارات اقدام کرده بود. اما در مسیر بازگشت بر اثر یک غفلت و سهل‌انگاری دچار حادثه شد. گویا او در مسیر بازگشت قصد داشت سریع‌تر به پایین برسد، به همین خاطر روی بخشی از مسیر که یخ زده بود، سُر خورده و در ارتفاع 4 هزار و 300 متری جان خود را از دست داد. پیکر مرحوم خلیلی با هلیکوپتر از محل حادثه منتقل شده است.
 
دریافت بیعانه ترفندی برای کلاهبرداری
شیاد سایبری که از طریق دریافت «بیعانه» در خوزستان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا، وی عنوان کرد مبلغ یکصد میلیون ریال به عنوان بیعانه در قبال خرید یک دستگاه خودرو که آگهی آن در سایت اینترنتی بارگذاری شده بود پرداخت کرده و پس از پرداخت وجه مذکور فرد آگهی دهنده تلفن همراه خود را خاموش کرده است.
وی با بیان اینکه موضوع پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی، فرد کلاهبردار که در یکی از استان‌های مرکزی ساکن بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به مقر پلیس فتا خوزستان منتقل شد. با بررسی‌های تجهیزات الکترونیکی متهم مشخص شد بیش از ۳۰ حساب بانکی اجاره‌ای در اختیار وی قرار دارد و با استفاده از این حساب‌ها اقدام به کلاهبرداری کرده است. در تحقیقات بعدی مشخص شد بیش از ۵۲۰ نفر در دام این شیاد سایبری گرفتار شده‌اند .
 
 حادثه مرگبار برای راننده لودر
واژگونی لودر در شرکت شن و ماسه اراک منجر به مرگ راننده شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالان صنفی کارگری در شهر اراک استان مرکزی گفتند: حادثه واژگونی لودر منجر به مرگ راننده لودر یک شرکت شن و ماسه واقع در محور جاده اراک به مرزیجران شد.به گفته آنها این اتفاق در روز‌های گذشته زمانی افتاد که این راننده لودر در حال اجرای عملیات خاکبرداری در معدن بود اما لودر ناگهان واژگون شد. امدادگران بلافاصله با تجهیزات در اختیار اقدام به نجات و رهاسازی وی کردند اما به جسد بی‌جان کارگر رسیدند.
 
راز قتل مرد روستایی فاش شد
 مرد جنایتکار که دوست 65 ساله‌اش را کشته و جسدش را آتش زده بود در بهشهر دستگیر شد.
سرهنگ علی اکبر قلی‌پور فرمانده انتظامی بهشهر در تشریح این حادثه گفت: چند روز قبل مأموران پلیس آگاهی بهشهر با اطلاع از کشف جسد سوخته مردی در روستای گرجی محله رستمکلا، با تشکیل کارگروه ویژه، تلاش خود را برای حل معمای این قتل آغاز کردند. کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده مظنون را شناسایی و با هماهنگی قضایی در عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند. وی در بازجویی‌های فنی و پیچیده به قتل دوست ۶۵ ساله خود اعتراف کرد و گفت: با مقتول که از دوستانم بود، اختلاف شخصی داشتم ابتدا با سلاح سرد وی را به قتل رساندم و سپس جسدش را همراه موتورسیکلتش در یک چاله انداختم و به آتش کشیدم.
 
کلاهبرداری 25 میلیارد تومانی با دلالی برنج
فردی که با ترفند خرید و فروش برنج از مردم ۲۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان گفت: پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش برنج به پلیس آگاهی استان فرستاده شد و بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات متهم سابقه‌دار این پرونده‌ را شناسایی کردند. با دستگیری این فرد و مواجهه با مدارک، شواهد و مستندات وی به چهار فقره کلاهبرداری از طریق خرید و فروش برنج به مبلغ تقریبی ۲۵۰ میلیارد ریال اعتراف کرد. کلاهبردار ۴۵ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
دفن جسد پسر نوجوان در میانکاله
عاملان قتل پسر ۱۵ ساله بهشهری پس از دستگیری اعتراف کردند جسد وی را در تالاب میانکاله دفن کرده‌اند.
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی مازندران گفت: ۱۸ اردیبهشت امسال، در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی بهشهر مبنی بر ناپدید شدن فرزند ۱۵ ساله‌اش، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. پس از بررسی‌های اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مأموران به یک پیرمرد ۶۰ ساله و پسری ۱۷ ساله مظنون شدند. پس از بازداشت این دو نفر سرانجام به قتل پسر نوجوان با همدستی یکدیگر اعتراف کردند و با اعترافات متهمان جسد این پسر ۱۵ ساله که در شبه جزیره میانکاله دفن شده بود، کشف شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی