صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

جزئیات جدید از حمله پلیس فرانسه به مقر منافقین
عصر چهارشنبه هفته گذشته بود که شبکه تلویزیونی تی اف وان فرانسه در گزارشی اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور به مقر گروهک تروریستی منافقین در منطقه سن اوئن لوآمون حمله کرده‌ و این مقر را مورد تفتیش قرار داده‌اند. در همین رابطه یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با ایرنا، جزئیات جدیدی از حمله پلیس فرانسه به مقرر گروهک تروریستی منافقین در پایتخت این کشور ارائه داد. به گفته این منبع آگاه ساختمانی که روز چهارشنبه مورد حمله پلیس فرانسه قرار گرفته، شامل مقر سری ستاد اطلاعات منافقین، بخش جاسوسی تلفنی و یکی از استودیوهای تلویزیون این گروهک بوده است.
در جریان این حمله و بازرسی کامل پلیس از مقر مذکور، تجهیزات فنی همچون دستگاه‌های ترمینیشن و مستندات آرشیوی مهمی کشف و ضبط شده و این مستندات آرشیوی کشف شده مربوط به جاسوسی منافقین از ایران است.
همچنین بر اساس اطلاعات موجود، پلیس فرانسه تمامی مدارک، مستندات و سیستم‌های موجود در این مقر را ضبط و خارج کرده است. در این حمله ۳ نفر از اعضای این گروهک بازداشت و تعدادی سلاح نیز کشف شده است.
حمله پلیس فرانسه به مقر منافقین در پاریس در حالی است که اخیراً خبر حمله عصبی مریم رجوی سرکرده این گروهک و وضعیت نامعلوم وی پس از انتقال به بیمارستان، این سازمان تروریستی را با چالش و مشکلات بزرگی مواجه ساخته بود و حالا با حمله پلیس فرانسه به مقر آنها در این کشور، وضعیت منافقین بیش از پیش بحرانی خواهد شد.
در اردیبهشت ماه امسال، قاضی رسیدگی کننده به پرونده اعضای گروهک منافقین با بیان اینکه میزبانی از متهمان این پرونده، جرم محسوب می‌شود، گفته بود: برخی از این کشورها مانند فرانسه نسبت به میزبانی از افراد متهم به تروریسم، تجدید نظر کرده و نسبت به استرداد آنها با سازمان‌های بین‌المللی همکاری می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی