صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

انتشار بخشی از پیام رهبر انقلاب
به حجاج بیت‌الله الحرام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هرساله در روز عرفه خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام پیامی صادر می‌کنند که پایگاه حفظ و نشر آثار ایشان امسال بخش‌هایی از آن را متناسب با آغاز ماه ذی‌الحجه به مرور منتشر کرده است. رهبر انقلاب در بخشی از پیام خود خطاب به حجاج گفته‌اند: برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد. ایشان تأکید کردند: اجتماع عظیم و مناسک پیچیده‌ حج، هر گاه با چشم تدبّر دیده شود، برای مسلمان، قوّت قلب و سرچشمه اطمینان است و برای دشمن و بدخواه، هراس‌انگیز و پُرهیبت. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از پیام خود، حجاج را به تمرین معارف و حقایق پرفروغ حج توصیه کرده و افزودند: شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ تمرین این حقایق و معارف پُرفروغ قرار دارید. اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حجّ شماست. متن کامل این پیام، روز شنبه از سوی نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات قرائت و منتشر خواهد شد.

در تماسی تلفنی با مقامات استانی صورت گرفت
پیگیری مخبر از آخرین وضعیت حوادث جَوی استان مازندران
در پی حوادث جوی ۲۴ ساعت گذشته و تداوم آن، سرپرست ریاست جمهوری در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با استاندار مازندران و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، آخرین وضعیت سیل و حوادث اخیر را جویا شد. به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این تماس‌های تلفنی با تأکید بر پیشگیری از بروز حادثه و آسیب‌های مادی و جانی در نواحی دیگر، رسیدگی هر چه سریع‌تر به آسیب‌دیدگان، یافتن مفقودان، جبران خسارات وارده و بازگشایی مسیرهای مواصلاتی را ضروری دانست. سرپرست ریاست جمهوری با توجه به احتمال تداوم این حوادث بر اساس پیش‌بینی سازمان‌های مربوطه، بر ضرورت آمادگی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تأکید کرد. در این تماس‌های تلفنی استاندار مازندران و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین وضعیت نواحی درگیر در حوادث اخیر را تشریح و بر آمادگی همه‌جانبه برای حوادث احتمالی پیش‌رو تأکید کردند.

دستور دکتر مخبر برای پیگیری فوری گزارش‌ها در خصوص مشکلات یک محصول دارویی
به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ایجاد برخی مشکلات و عوارض پس از مصرف محلول دیالیز یکی از شرکت‌های داروسازی، سرپرست ریاست جمهوری به رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد مأموریت داد تا با فوریت نسبت به بررسی جوانب مختلف این موضوع و ارائه گزارشی در این زمینه اقدام کند.در نامه سرپرست ریاست جمهوری تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و پزشکی قانونی ملزم به همکاری دقیق و فوری برای روشن شدن جزئیات این مسأله شده‌اند.

بازدید امیر سرلشکر موسوی از منطقه پدافند هوایی غرب
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف منطقه پدافند هوایی غرب ارتش بازدید و با کارکنان پایور و وظیفه این یگان دیدار و گفت و گو کرد.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با حضور در منطقه پدافند هوایی غرب از بخش‌های مختلف این یگان پدافندی بازدید و آمادگی دفاعی و توان رزم منطقه غرب ارتش را مورد ارزیابی قرار داد.
امیرسرلشکر موسوی در حاشیه این بازدید، در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی غرب با بیان اینکه علاوه بر شرکت فردی در عرصه انتخابات، باید دیگران را نیز به حضور در انتخابات ترغیب کنیم، گفت: انتخابات یک حضور در صحنه بسیار مهم است، دشمن را از دشمنی مأیوس و دلسرد و همه ملت را به حضور دلگرم و امیدوار کرده، همچنین به همان نسبت، مسئولان را برای خدمت به مردم جدی‌تر می‌سازد.
وی با تأکید بر اینکه حضور پرشور در انتخابات موجب افزایش اقتدار و ارتقای قدرت بازدارندگی می‌شود، اظهار داشت: اولین مؤلفه تأثیرگذار در ارتقای قدرت بازدارندگی، حمایت مردم عزیز کشورمان از انقلاب و نظام اسلامی و حضور آنان در صحنه است؛ اگر انسجام، وحدت و همدلی در بین مردم و نیروهای مسلح نبود، امروز صحبت و خبری از ایران مقتدر وجود نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی