صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

سد ماشکید علیا سراوان
مانعی برای سیلاب‌های مخرب
با احداث سد ماشکید علیای سراوان که یکی از طرح‌های مهم صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان است علاوه بر جلوگیری از سیلاب‌های مخرب، آبرسانی به شهرهیدوچ از این سد انجام می‌شود.
سد مخزنی ماشکید علیا در 55 کیلومتری جنوب غرب سراوان و روی رودخانه ماشکید در جنوب سیستان و بلوچستان احداث شده است. این سد با ظرفیت ۶۷ میلیون متر مکعب با هدف جلوگیری از سیلاب‌های مخرب و به‌منظور تأمین 4 میلیون متر مکعب آب شرب مصرفی و کشاورزی احداث شده است. محمدامین بارانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت احداث این سد تصریح کرد: این سد باهدف بهره‌برداری از جریان‌های سطحی به‌منظور تأمین آب آشامیدنی این شهر، توسعه کشاورزی، جلوگیری از خطر سیلاب‌های فصلی، اشتغالزایی، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان، بهبود آبیاری ۴۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی و جلوگیری از خروج مقادیر زیادی از رواناب‌های فصلی احداث می‌شود. با بهره‌برداری از این سد علاوه بر تأمین آب شرب شهرهای زابل، سیب سوران، هیدوچ و روستاهای پایین دست از خروج آب‌های سطحی به خارج از مرزها جلوگیری می‌شود.

 

افتتاح بزرگراه و تقاطع غیر‌همسطح به نام شهدای خدمت
شیراز /وزیر کشور در سفر به شیراز چهار کیلومتر از بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان را افتتاح کرد.
طبق اعلام متولیان این پروژه، بزرگراه شهید رئیسی به طول چهار کیلومتر و عرض ۵۵ متر با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد ریال حدفاصل بزرگراه حسینی الهاشمی تا تقاطع آفرینش احداث‌ شده که‌ از جمله اهداف احداث این بزرگراه می‌توان به ایجاد محور کمکی بولوار دکتر حسابی به‌منظور روان‌سازی ترافیک در این محور، اتصال غیرهمسطح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی به کمربندی و افزایش ایمنی تردد شهرک‌های مجاور کمربندی اشاره کرد.
 تقاطع غیرهمسطح شهید امیر عبداللهیان نیز در تقاطع بزرگراه حسینی الهاشمی و آیت‌الله رئیسی است و بااعتبار چهار هزار میلیارد ریال احداث‌ شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی