صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

مرگ 41 کارگر در آتش سوزی ساختمانی در کویت
آتش سوزی در ساختمانی در منطقه «منقف» در جنوب کویت 41 کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت که حال برخی از آنها وخیم است.
 به گزارش خبرگزاری کویت، وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجروحان این حادثه‌ آتش سوزی به پنج بیمارستان العدان، الفروانیه، الامیری، مبارک و جابر کویت منتقل شدند.
 در این خصوص، پایگاه اطلاع‌رسانی «الآن» کویت نوشت: آتش سوزی
 ساعت ۶ صبح چهارشنبه در یک ساختمان در حال ساخت اتفاق افتاد و کارگران زیادی برای کار ساخت و ساز وارد آن شده بودند. برپایه این گزارش، بیشتر مرگ و میرها به دلیل استنشاق دود ناشی از آتش سوزی بوده است.
 آتش نشانی کویت نیز در اظهار نظر اولیه اعلام کرد که بازرسی‌های اولیه از ساختمان حادثه دیده نشان داد که اسکان کارگران به تعداد زیاد یکی از دلایل جلوگیری از سرعت تخلیه این ساختمان پس از وقوع آتش سوزی بوده است.
 
تخلیه گردشگران
 به محض آتش سوزی در پشت بام «ورسای»
سخنگوی کاخ ورسای اعلام کرد که آتش سوزی در کاخ ورسای باعث تخلیه بازدیدکنندگان از یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های توریستی فرانسه قبل از کنترل آن شد.به گفته وی، زنگ خطر آتش سوزی در حوزه سلطنتی کاخ ورسای به صدا درآمد. آتش‌نشانان در محل حضور یافتند و صدها بازدیدکننده از پشت دروازه‌های ورودی قلعه تخلیه شدند.این سخنگو افزود: نه دود، نه شعله و نه آسیبی به مجموعه وارد نشده است. به گفته وی، آتش سوزی در منطقه‌ای از پشت بام رخ داد که در آن عملیات نوسازی انجام می‌شد.
 
86 کشته در واژگونی قایق مهاجران کنگویی
 دست‌کم ۸۶ نفر از جمله ۲۱ کودک پس از غرق شدن یک قایق در رودخانه کوا، یکی از شاخه‌های رودخانه کنگو، در استان مای-ندومبه جمهوری کنگو، کشته شدند. به گفته منابع محلی، این حادثه حوالی ساعت ۲۳ به وقت محلی در حوالی روستای لدیبا رخ داده است. این قایق از شهر موشی عازم کینشاسا، پایتخت جمهوری کنگو بود.این منابع اعلام کردند که تاکنون ۱۸۵ نفر نجات یافته‌اند و هشدار داده‌اند که احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد. تعداد مسافران این قایق هنوز مشخص نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی