صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

روز گذشته در صحن علنی بهارستان منتشر شد

بیانیه نمایندگان در محکومیت قطعنامه آژانس علیه ایران

جلسه علنی دیروز بهارستان به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه ۲۲۰ نماینده در بیانیه‌ای قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: «اخیراً قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه علیه برنامه صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید. این قطعنامه توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی صادر شده که از هر جهت مورد حمایت این سه کشور است.
رژیمی که متهم و مجرم نسل‌کشی علیه مردم بی‌دفاع غزه است و ساکنان آن رسماً و صراحتاً توسط وزرای این رژیم سفاک تهدید به بمباران هسته‌ای می‌شود. تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار از جنایت رژیم صهیونیستی است و آنچه که باعث شد جمهوری اسلامی ایران اجرای برخی از تعهدات خود را به تعویق درآورد خروج غیرقانونی امریکا از برجام و ناتوانی ۳ کشور آلمان، انگلیس و فرانسه از اجرای تعهدات خود بوده است.
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید اقدام شورای حکام آژانس و اعلام بیزاری از دولت‌های سرسپرده یادآور می‌شویم صدور چنین قطعنامه‌هایی هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری از دانش هسته‌ای و عملیاتی‌سازی طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای مطابق با قوانین بین‌المللی نداشته و نخواهد داشت و تنها تأثیر ادامه این اقدامات می‌تواند آن باشد که مجلس انقلابی؛ دولت محترم را ملزم به تجدیدنظر تعاملات آینده با آژانس نماید تا حقوق حقه ملت ایران تحت فشارهای اینچنینی نادیده گرفته نشود. آژانس بداند این اقدام در تعاملات دو سویه آینده مورد لحاظ نمایندگان قرار خواهد گرفت.»
جستجو
آرشیو تاریخی