اخبار

وزیر فرهنگ:
با وزارت صمت درباره کتابخانه‌های سیار توافق کردیم
جلسه هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی این وزارتخانه و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تشکر از زحمات اعضای هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: خوشحالیم که دوران رشد کتابخانه‌های عمومی در دولت مردمی اتفاق افتاد.
مطابق گزارش، ۴۰ کتابخانه در آستانه راه‌اندازی است و این عدد خوبی است. محمدمهدی اسماعیلی ادامه داد: توافق‌های خوبی با وزارت صمت درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد و این طرح در راستای اجرای عدالت فرهنگی قدم مؤثری است. امیدوارم ۳۰۰ کتابخانه سیار را اضافه کنیم و به این واسطه دسترسی مردم به کتاب‌های مفید را راحت‌تر کنیم.

تمام همت خود را معطوف به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کردیم
مهدی رمضانی در ادامه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل هیأت امنا ارائه کرد و گفت: بعد از شهادت شهدای خدمت تمام همت خود را معطوف به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کردیم. پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ تا ۴۰ طرح از کتابخانه مرکزی رشت تا کتابخانه‌های روستایی افتتاح خواهد شد. پیشنهاد ما نام‌گذاری ۴ کتابخانه به نام شهید رئیسی است.

انعقاد تفاهمنامه‌ برای حمایت از آثار هنرمندان در مناطق کم برخوردار
به منظور حمایت از آثار هنری در مناطق محروم و کم برخوردار تفاهمنامه قرارگاه عدالت فرهنگی (محرومیت زدایی) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت زیرمجموعه صندوق اعتباری هنر امضا شد.
احمد مقیمی مشاور فرهنگی، اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم گفت: عدالت فرهنگی با تأکید بر توزیع عادلانه امکانات و توجه متعادل به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری در سراسر کشور از سیاست‌های اصلی و قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است و اقتصاد هنر و توجه به چرخه مستمر خرید و فروش آثار هنری محور تفاهمنامه قرارگاه عدالت فرهنگی (محرومیت‌زدایی) این وزارتخانه و شرکت توسعه تجارت هنر پروانه محسوب می‌شود.

عرضه نخستین بسته انتخاباتی ساترا
ساترا در راستای تحقق حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، اولین بسته ویژه انتخابات را در اختیار رسانه‌های دارای مجوز قرار می‌دهد.
این بسته محتوایی شامل ۵۴ عنوان ویژه برنامه و برنامه با موضوع انتخابات در قالب‌های مختلف نماهنگ، سخنرانی، کلیپ و برنامه‌های ترکیبی است.
مدیران رسانه‌های صوت وتصویر فراگیر برای دریافت این بسته‌ها، از طریق مراجعه به نشانی mediamarketrest.iriborg.ir و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانند محتوای مورد نظر را دریافت کنند. /روابط عمومی

جستجو
آرشیو تاریخی