صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

تصویب ایجاد هیأت اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده

سمیه افشین فر/ مشاور امور بانوان کمیته امداد از تصویب هیأت اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده خبر داد و گفت: هیأت اندیشه‌ورز در امداد جایگاه خاصی برای موضوعات مختلف دارد و تاکنون چند جلسه برای بررسی موضوعات مختلف و رسیدگی به مشکلات حوزه زنان در امداد برگزار شده است.
لاله افتخاری در نشستی خبری به تشریح برنامه‌ها و اقدامات حوزه زنان و دختران جامعه هدف پرداخت و گفت: در کشور دستگاه‌های حمایتی دیگر هم فعالیت دارند اما ثقل کمک به نیازمندان بر دوش کمیته امداد است. وی ادامه داد: در کمک‌ها و توانمند‌سازی مددجویان کمیته امداد تفاوت و تمایزی نیست و امروز نگاه ما به بانوان و دختران است و رسانه‌ها هم ما را در این زمینه کمک می‌کنند. مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سؤال «ایران» در خصوص اینکه تعداد زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست تحت پوشش کمیته امداد چقدر است با بیان اینکه امداد در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضایی، مسکن، اشتغال، مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، حمایت، سلامت و امور مجلس فعال است، گفت: کمیته امداد مأموریت‌های مختلفی دارد و در برخی حوزه‌ها نزدیک به ۶۰ درصد جامعه هدف امداد، زنان هستند که این حوزه‌ها به نحوی با زنان مرتبط است. همچنین ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه هدف امداد زنان هستند.

صفر شدن پشت‌نوبتی‌ها در حوزه زنان سرپرست خانوار
مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سؤال دیگر «ایران» در مورد وضعیت زنان پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی از کمیته امداد تأکید کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که هیچ زن سرپرست خانواری پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی قرار ندارد. افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب هیأت اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده نیز خبر داد و گفت: باتوجه به تنوع مسائل، نیاز بود که هیأت اندیشه‌ورزی داشته باشیم که این موضوع در امداد تصویب شد و اکنون جلسات به‌صورت منظم برگزار می‌شود. افتخاری یادآور شد: هیأت اندیشه‌ورز در کمیته امداد جایگاه خاصی دارد و تاکنون چند جلسه برای بررسی موضوعات مختلف و رسیدگی به مشکلات حوزه زنان برگزار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی به مناطق محروم اشاره و تأکید کرد: در این سفرها گنجینه‌های امداد شناسایی می‌شوند. در استان فارس بیش از ۱۰۰ مادر و دختر مددجو حافظ کل قرآن بودند و ۲ هزار نفر در حال حفظ قرآن هستند. بسیاری از نخبگان ما در حوزه‌های مختلف قرآن و نقاشی فعالیت دارند که این موضوع ظرفیت جامعه امداد را نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی