صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه:
فشارهای غرب، آژانس را
از کارکرد خود منحرف کرده است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دیروز در بخشی از نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران،  در خصوص فشارهای سیاسی اخیر از سوی 3 کشور اروپایی گفت: اقدامات برخی طرف‌های اروپایی علیه ایران در ارتباط با موضوع هسته‌ای، اقدامات غیر سازنده از سوی طرف‌هایی است که خود در ارتباط با وضعیت هسته‌ای ایران و برجام متهم اول و آخر هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: فشارهای سیاسی برخی طرف‌های غربی از جمله در امریکا و اروپا باعث منحرف کردن آژانس از کارکرد حرفه‌ای خود شده و فعالیت‌های آژانس را تحت تأثیر رویکردهای سیاسی قرار داده است.
به گزارش ایرنا، کنعانی افزود: اینگونه فشارها سازنده نخواهد بود. اینکه در نیت اینها چه می‌گذرد من نیت خوانی نخواهم کرد. ایران در چهارچوب تکالیف خود عمل کرده و عمل خواهد کرد. به رفتارهای سازنده، عملکرد سازنده نشان خواهیم داد. وی در خصوص برگزاری انتخابات در خارج از کشور و اقدامات انجام شده گفت: با هماهنگی وزارت کشور کمیته‌ای شکل گرفته است و دستورالعمل‌های لازم به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ابلاغ شده و با انجام سفر مدیرکل کنسولی وزارت خارجه به برخی از کشورها و فراهم آوردن شرایط مناسب اطمینان لازم کسب شده است.

رژیم صهیونیستی مهمترین منبع ناامنی
در منطقه است
کنعانی در خصوص حمله اسرائیل به لبنان نیز اظهار داشت: سیاست ایران حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای است. این یک اعتراف جهانی است که رژیم صهیونیستی مهمترین منبع ناامنی در منطقه است. اکنون بعد از ۸ ماه جنگ ظالمانه علیه نوار غزه جهانیان متقاعد شدند که این رژیم اشغالگر قدس است که در صدد ناامنی در منطقه است. وی ادامه داد: تهدیدات رژیم علیه لبنان باید از سوی سازمان ملل با جدیت مورد توجه قرار گیرد و هرگونه اقدام تحریک‌آمیز علیه تمامیت ارضی این کشور مورد محکومیت شدید قرار بگیرد. کنعانی بیان کرد: مسئولیت حامیان رژیم صهیونیستی مشخصاً امریکا و انگلیس در این زمینه دوچندان است. آنها باید با نفوذی که دارند هم دست از حمایت بردارند و هم مانع تداوم جنگ افروزی رژیم صهیونیستی شوند. حفظ ثبات، امنیت و تمامیت ارضی لبنان باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

بازگشت تعدادی از خبرنگاران
از عربستان به ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بازگشت تعدادی از خبرنگاران از عربستان به ایران گفت:  سفیر و سرکنسولگر ما شخصاً ورود کردند و گفت‌وگوها به این منظور با سفیر عربستان در تهران انجام شد. تلاش‌ها این بود که مشکل عزیزان ما حل شود تا به فعالیت خودشان ادامه دهند و مناسک حج را انجام دهند. در این رابطه مقامات عربستان دلایلی را مطرح کردند که ما در چهارچوب سوءتفاهم تلقی کردیم. متأسفانه تلاش‌های ما به نتیجه مطلوب نرسید و این عزیزان به ایران بازگشتند. روابط دو کشور مبتنی بر اراده سیاسی برای پیشرفت روابط است.

جستجو
آرشیو تاریخی