از گوشه و کنار ایران

شلیک مرگبار به برادر به خاطر اختلاف ملکی
درگیری و اختلاف ملکی بین دو برادر در شهرستان بندرعباس، منجر به مرگ یکی از آنها شد.
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران ا‌ظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قتل مردی با شلیک گلوله بررسی‌ها آغاز و مشخص شد، دو برادر بر اثر اختلاف ملکی با یکدیگر درگیر شده‌اند و در این نزاع یکی از آنها به وسیله سلاح کمری، برادر 50 ساله‌اش را مجروح کرده که به علت شدت جراحت وارده وی در بیمارستان فوت کرد.
در ادامه کارآگاهان دریافتند متهم 34 ساله قصد دارد با اتوبوس از شهر خارج شود که با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی استان و همکاری مأموران ایست بازرسی کنجی در اتوبوس مسافربری دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کمری به همراه یک تیغه خشاب حاوی 7 تیر جنگی کشف شد.
 
غرق شدن پسر 18 ساله در رودخانه
 پسر 18 ساله هنگام شنا در رودخانه خرما سیسکو بخش اتاقور لنگرود غرق شد.
سرهنگ شریف رحیمی فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود گفت: با تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام غرق شدن یک نفر در رودخانه خرما سیسکو اتاقور، مأموران انتظامی به همراه گروه‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از بررسی مشخص شد جوانی ۱۸ ساله که برای شنا به داخل این رودخانه رفته بود به‌دلیل ناآشنایی به فنون شنا غرق شده است.
وی با توجه به فصل گرما و استفاده مردم از آب رودخانه و دریا برای آب‌تنی و تفریح، از شهروندان خواست با توجه به هشدار‌های پلیس و نیرو‌های امدادی، از شنا کردن و ماهیگیری در مناطق پر خطر خودداری کنند.
 
کلاهبرداری از فروشندگان دارو با چک بی‌محل
مرد شیاد که پس از خرید 8 میلیارد ریال دارو با چک‌های بی‌محل متواری شده بود از سوی پلیس شهرری دستگیر شد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح جزئیات این خبر گفت: چند روز قبل شکایتی به اداره آگاهی شهرری رسید مبنی بر اینکه فردی پس از جلب اعتماد فروشندگان دارو با استفاده از چک‌های بلاصاحب اقدام به خرید هشت میلیارد ریال اقلام دارویی کرده و متواری شده است. کارآگاهان پس از بررسی‌های همه‌جانبه و تلاش بی‌وقفه برای شناسایی مجرم یا مجرمان با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران به‌دست آوردند و در یک عملیات پلیسی و منسجم متهم را دستگیر و به همراه کشف اقلام دارویی به پلیس آگاهی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از پایان تحقیقات تحویل مراجع قضایی شد.
 
مرگ کارگر معدن بر اثر برق‌گرفتگی
 یکی از کارگران معدن زغال سنگ ممرادکو طبس بر اثر برق‌گرفتگی جان باخت.
 یکی از فعالان صنفی کارگری در شهرستان طبس به خبرنگار ایلنا گفت: حادثه برق‌گرفتگی در معدن زغال سنگ ممرادکو طبس روز یکشنبه گذشته منجر به مرگ یک کارگر شد. این کارگر اهل روستای «اسفندیار» بخش دیهوک شهرستان طبس بود و حین انتقال به اورژانس درمانگاه معدن زغال‌سنگ پرورده بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.
 به گفته کارگران این واحد معدنی به نظر می‌رسد رعایت نکردن نکات ایمنی عامل حادثه بوده است، اما هنوز علت دقیق وقوع این حادثه مشخص نشده و از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

50 مصدوم در آتش سوزی کارخانه لاستیک شهریار
 رئیس مرکز اورژانس استان تهران از مصدومیت ۵۰ نفر در حادثه آتش‌سوزی کارخانه لاستیک‌سازی در حاشیه تهران خبر داد.
محمد اسماعیل توکلی در این‌باره گفت: ساعت ۱۳:۲۹ بعد از ظهر دوشنبه یک مورد حادثه آتش‌سوزی در کارخانه لاستیک‌سازی به مرکز فوریت‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن با توجه به گزارش اعلامی ۱۰ دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در کارخانه لاستیک‌سازی در جاده شهریار، نرسیده به سعید آباد اعزام شدند.
وی با بیان اینکه اورژانس هوایی نیز به حالت آماده‌باش درآمد، گفت: همچنین به بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ... نیز آماده‌باش لازم صادر شد.
رئیس مرکز اورژانس استان تهران با بیان اینکه عملیات اطفای حریق از سوی آتش‌نشانان انجام شد، گفت: در جریان این حادثه ۵۰ نفر دچار مصدومیت و سوختگی سطحی شدند که از این تعداد ۳۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و مابقی خدمات درمانی را در محل دریافت کردند. سوختگی اکثر مصدومان سطحی بوده و حال عمومی مساعدی هم دارند.

زوج قاچاقچی با 20 کیلو شیشه دستگیر شدند
 یک زن و شوهر که ماده مخدر شیشه قاچاق می‌کردند با 20 کیلو مواد در میناب به دام افتادند.
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان میناب با کار اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان مواد افیونی که اقدام به حمل مواد مخدر در محور میناب به بندرعباس می‌کردند، مطلع و دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند. با رصد اطلاعاتی و اقدامات تخصصی و گشت‌زنی هدفمند سوژه مورد نظر را با یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس شناسایی کرده و تحت تعقیب و رصد خود قرار دادند. خودروی قاچاقچیان در یکی از محله‌های شهرستان در یک عملیات ضربتی توقیف شد و دو متهم که زن و شوهر بودند دستگیر و در بازرسی از خودرو و منزل آنها ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد افیونی از نوع شیشه کشف شد.

مرگ زن جوان در انفجار خانه
 انفجار گاز و آتش‌سوزی در یکی از مجتمع‌های مسکونی فاز چهارم شهر سهند منجر به مرگ زن جوان شد. وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: پس از اعلام این حادثه دو اکیپ عملیاتی اورژانس به محض اطلاع از حادثه در محل حاضر شدند و جان باختن این زن 35 ساله را تأیید کردند. علت وقوع حادثه نیز توسط کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.
 
14 محکوم فراری دستگیر شدند
 فرمانده انتظامی خرمشهر از دستگیری ۱۴ محکوم تحت تعقیب مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ نجم‌الدین سهرابی اظهار کرد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی ۱۴ محکوم تحت تعقیب دستگاه قضایی را شناسایی و در عملیات‌ منسجم آنها را دستگیر کردند. وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی گفت: برای حفظ آسایش و آرامش شهروندان، طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده به‌صورت مستمر در شهرستان اجرا خواهد شد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی