صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

مخبر: توقع شهید رئیسی از ما پیگیری بدون وقفه امور کشور است

در کنار افتتاح‌های سیستان و بلوچستان، ایستگاه تقویت فشار گاز پل کله در استان اصفهان، ایستگاه تقویت فشار گاز خورموج در استان بوشهر، ایستگاه تقویت فشار گاز نورآباد در استان فارس، ایستگاه تقویت فشار گاز دورآهان در استان کهگیلویه و بویراحمد و ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان در استان سمنان از جمله طرح‌های دولت سیزدهم در بخش نفت و گاز بود که با هدف افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور و پایداری شبکه انتقال گاز با حضور سرپرست ریاست جمهوری به ‌صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند. محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آیین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های حوزه انرژی، صنعت و ارتباطات در سیستان و بلوچستان و ۵ استان دیگر که به‌صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه ظهور و بروز نماد عدالت‌خواهی در رئیس‌جمهور شهیدمان را باید در جهت‌گیری‌ها و سفرهای آیت‌الله رئیسی دید، اظهار داشت: ایشان این وضعیت در برخی استان‌ها را عادلانه نمی‌دانست و برای رفع این مشکلاتی که سبب این وضعیت شده بود، شبانه‌روز پیگیری می‌کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات استان سیستان و بلوچستان در بخش آب، بهداشت و درمان، جاده‌های مواصلاتی، گاز و اشتغال از جمله مسائل اولویت‌دار در نگاه رئیس جمهور شهید بوده است، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی پس از شنیدن گلایه‌مندی رهبری معظم انقلاب اسلامی از بر زمین ماندن مصوبات سفرشان به استان سیستان و بلوچستان با فوریت و جدیت این مصوبات را در دستور کار دولت قرار داد و بخش قابل توجهی از این مصوبات نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده است. مخبر گفت: امروز توقع رئیس جمهور شهیدمان این است که با قوت و قدرت مثل وقتی که خودش بود، کارها پیگیری شود و این اتفاق هم افتاده است.
وی با بیان اینکه صمیمانه از همکارانم در دولت تشکر می‌کنم که بدون وقفه و هیچ تأخیری کارهای جاری کشور در حال انجام است و توسعه کشور دنبال و پروژه‌ها اجرا می‌شود، گفت: مشکلات برخی از شهرها اگر به صورت ضربتی به دستور رئیس جمهور شهیدمان دنبال نمی‌شد، امروز با مشکلات اساسی روبه‌رو بودیم، کما اینکه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این وضعیت را در برخی استان‌ها داشتیم.
سرپرست ریاست جمهوری همچنین تأکید کرد: آنچه که رهبر انقلاب در مورد تلاش‌های شهید رئیسی فرمودند در مورد اعضای دولت هم صدق می‌کند. مخبر بهره‌برداری از ۴۲ طرح‌ استان به ارزش نزدیک به ۸۶ هزار میلیارد تومان را که هفته گذشته انجام گرفت به روح شهدای خدمت، از جمله شهید حسین امیرعبداللهیان تقدیم کرد و گفت: یکی از سران کشورها در صحبت با من مطلب درستی درباره ایشان به من گفت که شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه محور مقاومت بود؛ آقای امیرعبداللهیان با دستور صریح و پیگیری مستمر رئیس جمهور شهیدمان شبانه‌روز دنبال وضع مردم فلسطین بود.
سرپرست ریاست جمهوری تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی مستمراً به فکر مردم فلسطین بود، حتی گاهی اوقات برخی پروتکل‌ها را هم زیر پا می‌گذاشت تا بتواند با برقراری تماس با سران سایر کشورها یا افرادی که می‌توانستند کمک کنند، به مردم مظلوم فلسطین کمک کند.
وی بیان کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم، دیپلماسی بود؛ مقاماتی که برای تشییع شهید رئیسی به تهران آمدند یا تماس‌هایی که سران کشورها برقرار می‌کردند، نمونه‌ای از این موفقیت بود.
سرپرست ریاست جمهوری افزود: برخی از کشورهایی که کاملاً با غرب ارتباط دارند، هنوز نتوانسته‌اند وارد شانگهای یا بریکس یا تجارت آزاد اوراسیا شوند؛ اما آقای رئیس جمهور ظرف یک سال و نیم همه اینها را انجام داد و این ارتباطات را در منطقه با کشورهای همسایه، دوست، همراه و همسو ایجاد کرد. مخبر با اشاره به محبوبیت رئیس جمهور شهید در میان مردم تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی تنها ۳ سال رئیس جمهور بود اما آنهایی که ۸ سال رئیس جمهور بودند، با ایشان قابل مقایسه نیستند، نه از نظر کار و نه از محبوبیتی که در دل‌ها داشت؛ آن‌هم به‌رغم همه بی‌انصافی‌هایی که نسبت به ایشان می‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی