صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

در دولت سیزدهم

آزمون استخدامی ویژه توانخواهان برای اولین بار برگزار شد

نماینده عالی دولت دراستان البرز گفت: برگزاری آزمون استخدامی ویژه توانخواهان، اقدام پسندیده‌ای است که برای نخستین بار در کشور صورت گرفت و به عنوان طرحی نیک از دولت سیزدهم اجرایی شد.
به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی ویژه توانخواهان که روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهورشهید و همراهان شهیدشان، افزود: یکی از دستاوردهای دولت محترم سیزدهم برپایی اولین آزمون ویژه توانخواهان در سراسر کشور برای استخدام در دستگاه‌ها و ادارات محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ۲۶۴ توانخواه در استان نسبت به ثبت‌نام در آزمون اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۹۶ نفر با توجه به نیازسنجی‌ها، برگزیده شدند.
عبداللهی گفت: به طور متوسط از هر سه نفر یک نفر جذب و استخدام دستگاه‌های مختلف استان خواهد شد.
وی افزود: این اقدام پسندیده که برای نخستین بار در کشور صورت گرفت، طرحی نیک از دولت سیزدهم بود که اجرایی شد.
استاندارالبرز گفت: امید است با این اقدام، گامی در راستای جلب رضایت خانواده‌های توانخواه برداشته شود.
غلامرضا اسکندریان سرپرست جهاد دانشگاهی البرز هم با بیان اینکه برگزاری اولین آزمون استخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت در استان البرز توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برگزار شد، گفت: از ۲۶۴ داوطلبی که برای این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، ۱۴۷ نفرآقا و ۱۱۷ نفر خانم هستند.

جذب ۱۶۰۰ نفر توانخواه در دستگاه‌ها
 علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ نظام، آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برگزار شد، افزود: با تمام زوایا و ملاحظاتی که این آزمون داشت و حوزه‌ها باید مناسب‌سازی می‌شد، امروز شاهد بودیم که افراد دارای معلولیت فضای مطلوب همراه با آرامش و رقابت مؤثری در این آزمون داشتند.
وی ادامه داد: طی ۹ سال گذشته، از زمانی که ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به‌طور اختصاصی اشاره می‌کند که دستگاه‌ها موظف هستند حداقل سه درصد در آزمون‌های فراگیر از افراد دارای معلولیت استفاده کنند، باید در این مدت ۵۵۰۰ فرد جذب می‌شدند، اما آمارها نشان می‌دهد که ۱۶۰۰ نفر در دستگاه‌ها جذب شدند.
قادری با اشاره به برگزاری آزمون ویژه معلولان افزود: با دستور رئیس‌جمهور شهید، توجه به افراد دارای معلولیت از کارویژه‌های دولت سیزدهم بود و باید یک پیوست فنی و اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای طراحی آزمون انجام می‌شد؛ بنابراین تدارک برگزاری این آزمون یک‌سال زمان برد.

جستجو
آرشیو تاریخی