صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

کاهش مرگ و میر کودکان در  اردبیل
اردبیل - استاندار اردبیل گفت: این استان در بدو شروع خدمت دولت سیزدهم از نظر مرگ و میر نوزادان، رتبه نخست کشور را داشت و اکنون با برنامه ریزی و پیشگیری‌های لازم در بخش بهداشت و درمان به جایگاه ۱۴ یا ۱۵ رسیده است.
 سیدحامد عاملی در آیین افتتاح ۹ طرح درمانی با حضور وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: تلاش برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و ارتقای جایگاه استان از این نظر همچنان ادامه دارد و خوشبختانه از وضعیت ناگواری که داشتیم، فاصله گرفته‌ایم.
 یک میلیون و 200 هزار گیلانی تحت پوشش بیمه رایگان سلامت
رشت - مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تشریح خدمات دولت شهید رئیسی طی سه سال اخیر در استان گفت: با اجرای سیاست‌های دسترسی عادلانه تمام افراد فاقد پوشش بیمه درمانی به ویژه اقشار کم درآمد، در ۱۸ ماه اخیر پنج دهک درآمدی پایین جامعه (ساکن شهرها و حاشیه شهرها) تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند. دکتر محمود عاطف‌راد اظهار کرد: با اجرای این طرح برای اقشار کم درآمد در گیلان، افزون بر ۲۳۰ هزار نفر به جمعیت بیمه‌شدگان رایگان بیمه سلامت استان اضافه شده‌ است. وی افزود: به این ترتیب امروز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعم از روستائیان، ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و پنج دهک پایین جامعه شهری گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
پرداخت ۱۹۰ هزار میلیارد ریال به گندمکاران خوزستانی آغاز شد
اهواز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آغاز دومین مرحله پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی خبر داد و گفت: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در این مرحله برای پرداخت به گندمکاران خوزستانی اختصاص یافته و پرداخت در حال انجام است.
امید جهان نژادیان افزود : پس از واریز بخشی از مطالبات گندمکاران در اواسط اردیبهشت ماه، دومین مرحله پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی صورت گرفته و در روزهای اخیر شاهد واریز مطالبات از طریق بانک کشاورزی هستیم. وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، افزود: فصل خرید تضمینی گندم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند ولی با وجود این روزانه بیش از سه هزار تن گندم در استان خریداری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی