از گوشه و کنار ایران

غرق شدن سه عضو یک خانواده در استخر
دو کودک و یک مرد سالخورده که همگی اعضای یک خانواده بودند در استخر باغ شخصی خود غرق شدند.
اسلام غضنفری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان هوراند گفت: روز پنجشنبه خبر این حادثه که در استخر یکی از باغات روستای «اینجار» رخ داده بود به اورژانس و هلال احمر اعلام شد و امدادگران جمعیت هلال احمر و نیروهای اورژانس، در سر صحنه حادثه حاضر شدند و عملیات احیای حادثه دیدگان که در حال انتقال به بیمارستان بودند، صورت گرفت اما بدلیل اینکه زمان زیادی از لحظه غرق شدگی آنان گذشته بود، عملیات احیا مؤثر واقع نشد. جانباختگان سه عضو یک خانواده شامل یک پسر ۱۰ ساله، دختر ی۱۳ ساله و مردی ۷۵ ساله بودند.
 
متادون جان پسر 3 ساله را گرفت
 پسربچه‌ای سه‌ساله به خاطر سهل انگاری و غفلت والدینش، با نوشیدن شربت متادون در مشهد جان باخت.
سرهنگ محمد چراغ جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک کودکی سه‌ساله در یک بیمارستان، بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع اعزام شدند. با حضور مأموران پلیس و انجام تحقیقات مشخص شد پسربچه‌ای سه‌ساله به خاطر غفلت والدین شربت متادون را که در جای قابل‌دسترس بوده، برداشته و مقداری از آن را خورده است.
 وی افزود: بنابر اعلام کادر پزشکی بیمارستان، پسربچه خردسال به علت مسمومیت شدید، قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده و هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشته است. با هماهنگی قضایی، جسد کودک به پزشکی قانونی منتقل و پرونده قضایی تشکیل شد.

برادرکشی در رودبار
  نزاع خونین ۲ برادر در رودبار با مرگ یکی و دستگیری متهم پایان یافت.
 سرهنگ عیسی روشن‌قلب فرمانده انتظامی رودبار استان گیلان در تشریح جزئیات عنوان کرد: مأموران انتظامی در پی اطلاع از یک فقره نزاع و درگیری در شهرستان، بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد که ۲ برادر به علت اختلافات خانوادگی با سلاح سرد با هم درگیر شدند و یکی از طرفین که ۳۵ ساله بود طی درگیری براثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با اشاره به متواری شدن قاتل ۳۳ ساله از صحنه درگیری بیان کرد: مأموران انتظامی با اقدامات فنی و تحقیقات گسترده ضمن شناسایی محل اختفای متهم وی را در یکی از شهرستان‌های همجوار در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر کردند. متهم انگیزه خود را از این جنایت اختلاف شخصی با برادرش اعلام کرد.
 
قتل مقابل چشمان خواهر
مرد مسلح که به خاطر اختلاف مالی مردی را کشته و خواهر وی را هم که شاهد قتل و گریخته بود، مجروح کرده بود، پس از 40 روز فرار دستگیر شد.
 سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ۲۴ ساله به علت اختلافات مالی با مردی ۴۳ ساله درگیر و با سلاح گرم او را به قتل رسانده و خواهر مقتول را که در همان مکان بوده نیز مجروح کرده و متواری شده است.
 فرمانده انتظامی آباده ادامه داد: مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده و موفق شدند در کمتر از ۴۰ روز مخفیگاه قاتل را شناسایی کرده و با هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
 سرهنگ مسعودی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه قاتل یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از اقرار به قتل و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

مرگ دختر 13 ساله در واژگونی خودرو
 واژگونی خودروی ال ۹۰ در کمربندی شاهرود-دامغان جان دختر ۱۳ ساله را گرفت.
 حسین درخشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: شامگاه پنجشنبه وقوع یک مورد حادثه واژگونی ال ۹۰ به هلال احمر گزارش شد، این حادثه در کمربندی شاهرود به سمت دامغان به وقوع پیوست و منجر به جان باختن یک دختر ۱۳ ساله شد. این خودرو چهار سرنشین داشت که سه مصدوم دیگر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
 درخشان اضافه کرد: سرعت زیاد، خستگی، خواب آلودگی و بی‌توجهی به جلو باعث بروز این گونه حوادث تلخ می‌شوند. بنابراین از رانندگان درخواست داریم با رعایت موارد فوق سفر خوب و ایمنی را برای خود و همراهان رقم بزنند.

مرگ  دو کارگر در ریزش ساختمان 3 طبقه
پیکر ۳کارگر که در زیر آوار یک ساختمان در حال ساخت محبوس شده‌بودند بیرون کشیده شد.
 امیر پازوکی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر پاکدشت گفت: این حادثه در روستای قلعه نواملاک بخش مرکزی شهرستان پاکدشت رخ داد و ساختمان ۳طبقه در حال ساخت غیرمجاز ساعت ۱۰صبح جمعه ریزش کرد و ۳ کارگر زیرآوار گرفتار شدند.شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران درتشریح وضعیت عملیات بیان داشت: پس از بیرون کشیدن پیکر کارگرها مشخص شد دو تن از کارگرها جان باختند و نفر سوم که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد و حال وی وخیم است.

جستجو
آرشیو تاریخی