صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

علی باقری در نخستین سفر خود در قامت سرپرست وزارت امور خارجه راهی لبنان و سوریه شد

پیام تهران؛ تداوم حمایت از جبهه مقاومت

علی باقری، نخستین مقصد سفر کاری خود را در قامت سرپرست وزارت امور خارجه، بیروت و دمشق برگزید. باقری که در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید ایران در سانحه سقوط بالگرد، مسئولیت سرپرستی وزارت امور خارجه را عهده دار شده است، راهی دو کشور مهم حامی جبهه مقاومت شد تا پیرامون آخرین تحولات فرایند میدانی و دیپلماتیک جنگ خونین غزه با مقام‌ها و چهره‌های بلندپایه این کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کند. باقری در جریان سفر به لبنان و سوریه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و این مهم را یادآور شد که سیاست اصولی ایران مبنی بر حمایت از جبهه مقاومت و تلاش برای ایجاد آتش بس فراگیر تداوم خواهد یافت.

ستون‌های اصلی ثبات منطقه
بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله مهم‌ترین محورهای گفت‌و‌گوی روز گذشته میان باقری و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق بود. باقری همچنین در یک نشست خبری که پس از ملاقات با فیصل مقداد، همتای سوری خود صورت گرفت، پیام سفر خود را تداوم حمایت ایران از جبهه مقاومت در برابر جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها خواند و یادآور شد که ایران و سوریه دو همراه، همکار و دوست صمیمی در مسیر همکاری دو جانبه و ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند. او با اشاره به ادامه سیاست فشار غرب علیه جمهوری اسلامی تأکید کرد که ایران در سایه همین فشارها توانست عملیات مبتکرانه‌ وعده صادق را انجام و رژیم صهیونیستی را در وضعیتی انفعالی قرار دهد. فیصل مقداد نیز روابط تهران و دمشق را راهبردی خواند. سرپرست وزارت امور خارجه در جریان حضور در سوریه همچنین با سران گروه‌های فلسطینی در دمشق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 دیدار باقری با سیدحسن نصرالله
مقام بلندپایه وزارت امور خارجه کشورمان پیش از حضور در سوریه به لبنان سفر کرده بود. باقری در جریان حضورخود در بیروت که دوشنبه گذشته صورت گرفت، با مقامات لبنانی همچون نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه و نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه برنامه‌های سفر به لبنان با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه بویژه در دو جبهه نوار غزه و لبنان و راه‌حل‌های مطرح شده و احتمالات مطرح درباره روند رویدادها بررسی شد. دبیرکل حزب‌الله لبنان از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت و ایستادن همیشگی در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت تشکر کرد. سید حسن نصرالله در این دیدار همچنین شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان گرامی آنها را بار دیگر تسلیت گفت.

جستجو
آرشیو تاریخی