صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

ستاره کشتی راهی مجارستان شد
تیم کشتی آزاد ایران با هدایت محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ‌دار مجارستان، ساعت
 ۴ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی عازم مجارستان شد. حسن یزدانی،‌فوق ستاره کشتی ایران پس از ماه‌ها دوری از میادین برای آماده‌سازی خود در راه المپیک پاریس در بوداپست پا به میدان می گذارد. از میان ۹ آزادکار اعزامی ایران به این رقابت‌ها، تنها روادید امیرحسین فیروزپور کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم ایران صادر نشد و او نتوانست به همراه دیگر اعضای تیم عازم مجارستان شود.  مسابقات کشتی آزاد تورنمنت مجارستان در روزهای ۱۷ و ۱۸ و مسابقات کشتی فرنگی نیز در روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد برگزار می‌شود.در وزن ۵۷ کیلوگرم علی مؤمنی، در وزن ۶۱ کیلوگرم شهداد خسروی، در وزن ۶۵ کیلوگرم عباس ابراهیم‌زاده، در ۷۰ کیلوگرم محمدعلی عموزاد، در وزن ۷۴ کیلوگرم علی رضایی، در وزن ۷۹ کیلوگرم عادل پناهیان، در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو نفرات
 اعزامی هستند.


بیست و هشتمی تیرانداز المپیکی
هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی ایران در تپانچه 25 متر مسابقات جام جهانی مونیخ جایگاه 28 را کسب کرد. او در دومین روز مسابقات و در ماده سرعت تپانچه ۲۵ متر پشت خط آتش ایستاد و در مجموع  امتیازات دقت و سرعت ۵۷۸.۲۲ را ثبت کرد و در رده بیست و هشتم ایستاد. او در این ماده سهمیه المپیک کسب کرد. تیم‌های میکس تفنگ بادی در کنار ۵۸ تیم دیگر در خط آتش ایستادند. تیم یک ایران متشکل از شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام با مجموع امتیاز ۶۲۹.۲ در رده شانزدهم قرار گرفت. تیم دو ایران با ترکیب فاطمه امینی و پوریا نوروزیان نیز با امتیاز ۶۲۰.۲ در رده چهل و نهم ایستاد. فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ بادی سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده‌اند.
 

همگروهی شهرداری گرگان با شرقی‌ها
فیبا برنامه بازی‌های دور مقدماتی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را اعلام کرد. در این دوره از رقابت‌ها تیم شهرداری گرگان که مدال برنز مرحله نهایی سوپرلیگ غرب آسیا را کسب و به همراه تیم الریاضی لبنان به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کرده، قرار است از روز 20 خردادماه در دوبی به مصاف رقبای آسیایی برود. شاگردان مصطفی هاشمی در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های هیروشیما دراگون‌فلیز (ژاپن)، کی‌سی‌سی اگیز (کره‌جنوبی) و پلیتا جایا بسکتبال (اندونزی) همگروه هستند و طبق برنامه اعلام شده فیبا روز یکشنبه 20 خرداد به مصاف کی‌سی‌سی اگیز نماینده کره جنوبی می‌روند. در ضمن طبق منابع رسمی خبر از پیوستن جاناتان گیبسون و جویانگ به شهرداری گرگان می‌رسد. در گروه A هم تیم‌های لیائونینگ فلایینگ لیپاردز (چین)، شباب الاهلی دوبی (امارات)، ان‌اس ماتریکس دیرز (مالزی) و الریاضی (لبنان) حضور دارند. مسابقات جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا، روزهای 20 تا ۲۶ خرداد به میزبانی امارات برگزار می‌شود و قهرمان این دوره جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان به میزبانی سنگاپور را کسب می‌کند.
 

23 خرداد،انتخابات فدراسیون تنیس
زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس اعلام شد.
با اعلام معاونت امور فرهنگی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، در روز ٢٣ خرداد مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.
 

معرفی حریفان گلبال در پارالمپیک
طبق قرعه‌کشی مسابقات گلبال بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی ایران در گروه A به مصاف حریفانش می‌رود. قرعه‌کشی این رویداد در شهر لینیانو سابیادورو ایتالیا برگزار شد و بر اساس اعلام وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی ایبسا، تیم ملی گلبال در گروه A با تیم‌های برزیل، امریکا و فرانسه رقابت می‌کند. تیم‌های چین، اوکراین، مصر و ژاپن نیز در گروه B قرار دارند. مسابقات گلبال بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ٩ تا ١۵ شهریورماه برگزار می‌شود.
 

 ملی‌پوشان هندبال به صف شدند
ششمین اردوی تیم ملی هندبال جوانان به مدت 10 روز در بافق یزد آغاز شد. شریف مومن حجازی سرمربی این تیم از زارعی، دولتخواه، مجیدی، مسعودنیا، باج،عادلخانی، باقری، حیدریان، حیدری، خواجه سلیمی، کرمی، پورقاسمی، کمانی، مرادلی، کثیری، رشیدآبادی، کندی، دانشی، آرام، یوسفی، اکبری، دارینی، وفایی دوست، آراد حکمتی، عنایتی جو و شمس دعوت کرده است. هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا از ۲۴ تیرماه تا چهارم مردادماه امسال به میزبانی شهر امان در کشور اردن برگزار می‌شود و تیم ملی هندبال جوانان ایران در این رقابت‌ها در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه است.

جستجو
آرشیو تاریخی