صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

«ایران» از تمهیدات برگزاری مراسم باشکوه ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گزارش می دهد

۳۵ سال تجدید میثاق با آرمان‌های امام دل‌ها

۱۴ خرداد ماه سال ۶۸ بود که صدای گوینده اخبار و اعلام خبر ارتحال امام خمینی(ره) دل‌های تک تک ایرانی‌ها از جوان تا پیر را به لرزه انداخت و روزها و ماه‌های متمادی شهرها و روستاها به عشق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سیاهپوش شدند. حالا ۳۵ سال از آن روز گذشته و هنوز هم در ایام ارتحال، عاشقان آن حضرت بی‌تاب بیعت دوباره و زیارت حرم مطهرش در این روزها و شب‌ها هستند. امام خمینی(ره) در آستانه نیمه خرداد سال ۶۸ آماده وصال به معبودی شد که تمامی ثانیه‌های عمر گرانقدر خود را صرف عبادت او کرده و جز او قامتش در برابر هیچ قدرتی خم نشده بود.

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در آستانه بزرگداشت ۳۵ امین سالگرد ارتحال هستیم، گفت: هرساله ستاد ویژه‌ای با برگزاری جلسات متعدد از چند ماه قبل برگزار می‌شود و شهرداری تهران نیز در این ستاد به صورت فعالانه حضور دارد.
تدارک و تأمین حمل و نقل عمومی برای رفاه زائران
او افزود: از حدود دو ماه قبل ۶ کمیته اصلی برای برگزاری مراسم شکل گرفته است.
 به صورت کلی در معاونت خدمات شهری آماده‌سازی پارکینگ‌ها و محل‌های حضور، موضوعات پسماند، خدمات شهری و مواردی مانند سد معبر و تأمین خودروهای برقی انجام شده است.
سازمان بهشت زهرا هم به عنوان میزبان به صورت ویژه برنامه‌ریزی‌ها را مدیریت کرده است.
به گفته زیبایی‌نژاد، اکران‌های شهری نیز در سطح شهر انجام شده و اطراف حرم نیز به لحاظ فضاسازی شهری آماده‌سازی‌های گسترده صورت گرفته تا میزبانی زائران به خوبی انجام پذیرد. بحث‌های ترافیکی، نیوجرسی‌ها، حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو، تاکسی، ون و شاتل نیز برای خدمات‌رسانی به صورت ویژه آماده هستند.

امام وعده‌های صادق
زیبایی‌نژاد افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، حج تمتع، حج برائت است، در مراسم سالگرد ارتحال امام که ایشان خود بنیانگذار روز قدس بودند، امسال مبنای کار «امام قدس» در نظر گرفته شده است.
«امام وعده‌های صادق» هم از دیگر نام‌هایی است که در این ایام مورد استفاده قرار گرفته، چرا که ایشان امامی بودند که به تمامی وعده‌های خود عمل کردند.
او در ادامه توضیح داد: شرایطی فراهم شده که برای زائران، برنامه‌های فرهنگی و توزیع محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده، نمایشگاه خانواده و بانوان، تعیین محل‌هایی برای مادر و کودک و موضوعات مرتبط با کودکان و نوجوانان نیز ارائه خواهد شد.
ویژه برنامه‌ای هم برای موضوع رفح تدارک دیده شده است تا کشتار مردم مظلوم و جنایات رژیم صهیونیستی را مطرح کند.

 

بــــرش

 ساماندهی ترافیکی
 محوطه حرم مطهر امام خمینی(ره)
سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور در خصوص تمهیدات پلیس راهور برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: شامگاه یکشنبه از ساعت ۲۲ ممنوعیت توقف در معابر منتهی به حرم مطهر امام راحل را خواهیم داشت.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ورودی پارکینگ‌ها و خروجی آنها هم ممنوعیت توقف خواهیم داشت و از سوی دیگر به دلیل اینکه تراکم اتوبوس‌ها در اطراف حرم از ۱۳ خرداد زیاد است، از ساعت ۲۲ روز یکشنبه محدودیت ماشین‌های سنگین از سمت اسلامشهر و واوان به پایتخت نیز اجرایی می‌شود.
به گفته سرهنگ موسوی‌پور، آزادراه تهران به قم روی پل حسن آباد از ساعت ۲۲ روز یکشنبه ۱۳ خرداد ممنوعیت تردد خواهیم داشت و به غیر از کاروان اتوبوس‌های استان کرمانشاه، مابقی وسایل باید از جاده قدیم قم تردد کنند.‌
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ممنوعیت‌های توقف افزود: از ساعت ۲۴ روز یکشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر بزرگراه خلیج فارس از بزرگراه آزادگان تا عوارضی تهران- قم، بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) از بزرگراه آزادگان تا بلوار علامه عسگری و بلوار علامه عسگری از پل آزادراه خلیج فارس تا سه راه باقر شهر در هر ۲ مسیر اعمال ممنوعیت‌های توقف خواهیم داشت.‌
سرهنگ موسوی‌پور گفت: همچنین توقف تمامی وسایل نقلیه در حریم تقاطع‌ها و ورودی و خروجی معابر بزرگراهی ممنوع است.‌
وی افزود: تردد سواری‌های شخصی جهت شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) صرفاً از جاده قدیم یا (شهید رجایی) به سمت پارکینگ شماره ۴ که در خیابان شهید فیروزی و همچنین قطعات قدیم و جدید بهشت زهرا از در باب الحوائج و همچنین در گلدسته خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی