صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

شمار تلفات گرما در هند به ۶۱ نفر رسید
با ادامه موج گرمای شدید در بخش‌هایی از هند، شمار تلفات ناشی از گرمازدگی در این کشور به ۶۱ نفر رسیده است. گرمای شدید تاکنون ایالت‌های «راجستان»، «پنجاب»، «بیهار» و... را در این کشور تحت‌تأثیر قرار داده است.
همچنین بیمارستان‌ها ده‌ها مورد از افرادی را که در پی موج گرما دچار مشکلات سلامتی شده‌اند پذیرش کرده‌اند. به گزارش «د هندو»، سازمان هواشناسی هند به مردم توصیه کرده است تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنند، در مکان‌های خنک قرار بگیرند و به اندازه کافی آب بنوشند.این در حالی است که پاکستان هم این روزها با موج گرمای شدید دست‌وپنجه نرم می‌کند و طی روزهای اخیر دما در برخی از نقاط این کشور به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.
 
کشف بقایای جسد یک زن در دهان تمساح
 پلیس امریکا اعلام کرد که بقایای جسد زنی را میان آرواره‌های یک تمساح پیدا کرده اما به دلیل تحقیقات این خبر با تأخیر گزارش شده است. پلیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که جسد این زن ۶۰ ساله را در دهان یک تمساح نزدیک دریاچه‌ای در تگزاس پیدا کرده است.در این بیانیه آمده است که پلیس پس از مشاهده تمساح در نزدیکی دریاچه‌ای در هیوستون به سمت او تیراندازی کرد و پس از کشته شدن حیوان، غواصان بقایای این قربانی و جسد تمساح را از آب بیرون کشیدند.پلیس امریکا مدتی است که در حال تحقیق در مورد ناپدید شدن یک زن تگزاسی است و احتمال می‌دهد این جسد احتمالاً متعلق به او باشد. هویت و علت مرگ قربانی هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 
۷ کشته در تصادف جاده‌ای در غرب بولیوی
پلیس محلی بولیوی اعلام کرد که بر اثر برخورد یک کامیون با اتوبوس در جاده‌ای که شهرهای ال‌آلتو و کوپاکابانا در غرب بولیوی را به هم متصل می‌کند، حداقل ۷ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. سرهنگ خسوس بجارانو گفت که کامیون کمپرسی به خطی که اتوبوس در شهر ویلا در حال تردد بود، در مسیری که ال‌آلتو را به مقاصد گردشگری مانند تیکوینا و کوپاکابانا متصل می‌کند، منحرف شد.مجروحان برای مداوا به مراکز درمانی مختلف در ال‌آلتو منتقل شدند. کارشناسان تصادفات جاده‌ای، در حال بررسی علل حادثه و اینکه آیا راننده کمپرسی تحت‌تأثیر مشروبات الکلی بوده است یا خیر هستند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی