از گوشه و کنار ایران

کشف عتیقه‌های مسروقه در باغ شخصی
سارقان مغازه عتیقه‌فروشی که ۱۰ میلیارد تومان اموال مغازه را سرقت و در یک باغ دفن کرده بودند با تلاش پلیس خرمدره دستگیر شدند.
سرهنگ علیرضا مقدم، فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره گفت: فردی با مراجعه به پلیس شکایت کرد که از مغازه عتیقه فروشی‌اش سرقت شده و حدود 10 میلیارد تومان اموال عتیقه دزدیده‌اند. بلافاصله پرونده مقدماتی تشکیل و دستور قضایی برای انجام تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی از مظنونین دریافت شد. با شروع تحقیقات میدانی پلیس آگاهی، مشخصات دو نفر در این سرقت محرز شد که در ادامه با مراقبت و تعقیب نامحسوس محل زندگی و معابر مورد تردد این دو نفر شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه هر دو دستگیر شدند و در مواجهه با مدارک و ادله پلیسی به سرقت مغازه عتیقه فروشی اعتراف کردند که در ادامه با راهنمایی سارقان محل اختفای اموال و اشیای سرقتی در گودالی در باغ شخصی کشف و به مالباخته برگردانده شد.
وی گفت: از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح کمری و یک عدد بی‌سیم دستی نیز کشف شد که با نظر مقام قضایی هر دو نفر با قرار مناسب روانه زندان شدند.

اخاذی خواستگار قلابی از زن جوان
 مرد شیاد که با تهیه تصاویر خصوصی از خانمی جوان، قصد اخاذی از وی را داشت در حالی دستگیر شد که چند سال قبل نیز با همین شیوه از همسر سابقش اخاذی کرده بود.  سرهنگ تیمور کلانتری، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم با اشاره به دستگیری خواستگار قلابی گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان رباط کریم اعلام کرد شخصی به خواستگاری وی آمده و بعد از چند جلسه آشنایی از وی دعوت کرده که برای آشنایی بیشتر به خانه او برود اما فرد خواستگار با تهیه تصاویر، قصد اخاذی از او را داشت که با شکایت زن جوان به پلیس فتای شهرستان رباط کریم متهم ناکام مانده و دستگیر شد. در ادامه مشخص شد این متهم 43 ساله مدتی پیش همسر قانونی خود را طلاق داده بوده و با انتشار تصاویر همسر قبلی خود قصد اخاذی از وی را نیز داشت که پس از دستگیری، به جرم خود اعتراف کرد و روانه زندان شد.

متهم در صحنه قتل دستگیر شد
 فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری عامل قتل جوان ۱۷ساله در صحنه جرم در شهر الوند خبر داد.
 سردار علی ابراهیمی از دستگیری قاتل در صحنه جرم در قزوین خبر داد و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محلات شهر الوند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۱۷ ساله در اثر اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل شده که به‌دلیل شدت جراحات فوت کرده است. فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه با حضور به موقع پلیس در محل وقوع قتل، قاتل دستگیر شده است، خاطرنشان کرد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
 
مرگ کوهنورد در سقوط از ارتفاعات بزقوش
 کوهنورد ۴۵ ساله تبریزی که قصد صعود به ارتفاعات بزقوش را داشت در نزدیکی پناهگاه این قله دچار سانحه شد و پس از سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.
 با تلاش ۹ ساعته نیروهای جمعیت هلال احمر و کوهنوردان هیأت کوهنوردی سراب و فوریت‌های پزشکی و جمعی از مسافران حاضر در این منطقه گردشگری جسد کوهنورد حادثه دیده از دامنه ارتفاعات بزقوش به پایین منتقل شد. یکی از همنوردان این کوهنورد گفت: صعود به ارتفاعات سه هزار و ۳۰۳ متری بزقوش ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۱ خردادماه با حضور حدود ۳۰ نفر از کوهنوردان استان آغاز شد و ساعت ۱۲و ۳۰ ظهر به نزدیکی پناهگاه رسیدیم. بیشتر کوهنوردان به قله رسیده بودند و ما نیز بعد از کمی استراحت قصد طی ادامه مسیر را داشتیم و من جلوتر در حرکت بودم که متوجه شدم کوهنورد تبریزی در حال لیز خوردن به پایین است. می‌خواست با کمک عصای کوهنوردی خود مانع از سقوط شود که نتوانست این کار را انجام دهد.
هادی پهلوانی، رئیس جمعیت هلال احمر سراب نیز گفت: با بررسی‌های انجام شده ،مشخص شد که مصدوم بر اثر سقوط و برخورد با تخته سنگ در دم جان خود را از دست داده و فاقد علائم حیاتی بود.

دستگیری عامل قتل در بوستان
 دادستان عمومی و انقلاب دشت آزادگان از دستگیری متهم به قتل عمدی در این شهرستان خبر داد.
 محسن صادقیان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از پارک‌های دشت آزادگان، دستور قضایی ویژه برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان قتل صادر شد و در ادامه با تلاش مأموران، عامل اصلی در مدت دو ساعت دستگیر و به دادسرا اعزام شد. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهم پس از تفهیم اتهام، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

مرگ زن و مرد جوان در تصادف دو خودرو
 برخورد دو خودروی پژو ۲۰۶ و پراید 2 کشته برجا گذاشت.
 دکتر سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه بامداد ۱۲ خرداد خبر این تصادف به اورژانس اعلام شد.
 وی محل این حادثه را محور کرمان- بافت، قبل از کارخانه لاستیک اعلام کرد و افزود: سه مصدوم این حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند. رئیس اورژانس کرمان از جان باختن یک مرد ۲۵ ساله و یک خانم ۳۰ ساله در این واقعه خبر داد و گفت: یک خانم و دو مرد در رده سنی ۲۵ تا ۳۶ سال نیز زخمی شدند که حال مرد ۳۶ ساله وخیم گزارش شده است.

3 سارق خانه در تبریز دستگیر شدند
 رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.
 سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت منزل به روش تخریب در و قفل و شکایت مالباخته که در زمان سرقت خارج از کشور اقامت داشته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان پس از بررسی دقیق محل وقوع سرقت و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام سرنخ‌هایی از باندی ۳ نفره از سارقان سابقه‌دار را که در این سرقت‌ها دست داشتند به دست آورده و هویت آنها را مورد شناسایی قرار دادند. سرانجام طی ۳ عملیات جداگانه و با همکاری اکیپ‌های کارآگاهان سایر ادارات، متهمان در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال یافتند.
 سرهنگ سلطانی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت منزل اقرار کردند، عنوان کرد: اموال مسروقه شامل چند تخته فرش دستباف نفیس و اموال منزل کشف شد که ارزش مجموعه این اموال برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال است. اموال مسروقه پس از کشف به مالباخته تحویل داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی