صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

معاون وزیر ارتباطات:
کاندیداها در  پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت کنند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فعالیت اصلی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری  در بستر داخلی، تعیین‌کننده و محکی بر حمایت از تولید داخل خواهد بود.امیر محمد زاده لاجوردی با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی ضمن اشاره به این موضوع اظهار کرد: رئیسی مظلوم برای توسعه داخلی‌ها هزینه‌ها داد. نتیجه آن شد، عبور ایتا از تلگرام و واتس‌اپ با ۳۰.۵ میلیون کاربر ماهانه و ۱۹ میلیون کاربر روزانه و رشد ۲۰ برابری ترافیکش.وی در ادامه خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: کاندیدای محترم؛ فعالیت اصلی شما در بستر داخلی تعیین‌کننده خواهد بود و محکی است بر حمایت از تولید داخلی.
اپراتورهای متخلف جریمه می‌شوند
معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: اگر اپراتوری نتواند سرعت اینترنت را تا پایان خرداد ماه تا ۳۰درصد افزایش دهد، برخورد رگولاتوری قاطعانه خواهد بود.
به گزارش مهر، حمید رضا اعرابی افزود: اپراتورهای دارای پروانه بر اساس الحاقیه‌های صادره ملزم به افزایش ۳۰ درصد سرعت اینترنت تا پایان خرداد ۱۴۰۳ نسبت به انتهای آذر ماه ۱۴۰۲ هستند که در آن زمان موضوع افزایش تعرفه مطرح شد.وی یادآور شد: شرط اصلی افزایش تعرفه، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت است و قصور در این موضوع، اعمال مقررات از سوی سازمان از طریق اخطار و اعمال جرایم سنگین را به دنبال دارد.
اعرابی تصریح کرد: روند کلی وضعیت سرعت اینترنت در سطح کشور در ماه‌های اخیر سیر صعودی داشته اما باید اپراتورها این روند را ادامه دهند.
پرتاب نخستین موشک جهان
 با موتور چاپ ۳ بعدی
یک شرکت فضایی خصوصی در هند، موشکی را با اولین موتور موشک کاملاً چاپ سه بعدی جهان موسوم به آگنیبان(Agnibaan) با موفقیت آزمایش کرد.این استارتاپ قصد دارد نخستین مأموریت مداری خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ انجام دهد و به طور فعال با مشتریان برای شروع پروازهای منظم از همان سال همکاری کند.

جستجو
آرشیو تاریخی