صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳۳

اخبـار

معاون آموزشی وزارت علوم:
امتحانات دانشگاه‌ها طبق برنامه
برگزار می‌شود
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از عدم تغییر در تقویم امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: امتحانات طبق برنامه قبلی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روح‌‌الله رازینی در نشست هم‌اندیشی معاونان آموزشی دانشگاه‌های معین کشور و دانشگاه‌های استان تهران که پیرامون برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید و اقدامات آتی معاونت آموزشی در حوزه آمایش آموزش عالی برگزار شد، گفت: تقویم امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها تغییری نمی‌کند و امتحانات طبق برنامه قبلی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: سیاست وزارت علوم حفظ استقلال دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی آموزشی است و اعتقاد داریم هر دانشگاهی باید بر اساس مأموریت‌ها و اقتضائات جغرافیایی و نیازهای استانی برنامه‌ریزی کند. وی از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها خواست بر اساس ضوابط آمایش آموزش عالی، رشته‌های تحصیلی فاقد استقبال از سوی متقاضیان و فاقد جذابیت را حذف کرده و با رشته‌هایی که پیوست اشتغال دارند و نیاز جامعه هستند، جایگزین کنند.

پایان طراحی محله الگوی تهران
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از پایان طراحی محله الگو خبر داد و گفت: بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، سید مهدی هدایت روز گذشته بیان کرد: پس از انقلاب هیچ شهرک الگویی در کشور ساخته نشده اما در این دوره از مدیریت شهری جدید به دستور شهردار تهران طراحی ساخت ۲۴ شهرک الگو به پایان رسیده است. در این شهرک‌ها تمام هفت سرانه شهری تأمین می‌شود همچنین در ساخت و طراحی شهرک‌های الگو از معماری ایرانی و اسلامی نیز بهره بردیم و در تلاش هستیم از ظرفیت‌های بومی به بهترین نحو استفاده کنیم.
هدایت یادآور شد: اولین محله الگوی تهران در منطقه ۱۹ با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت است و بزودی از این محله بهره برداری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی