صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار کوتاه

شبیه‌سازی حملات اتمی ناتو به روسیه
روز گذشته رئیس سرویس مرزی امنیت فدرال روسیه، مانورهای هسته‌ای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه را جزئی از برنامه آمادگی حمله اتمی به روسیه دانست و گفت: گارد مرزی روسیه تا کنون ۲۹ تلاش «خرابکارانه و جاسوسی» از سوی اوکراین را برای نفوذ در بریانسک، کورسک و بلگورود و کریمه خنثی کرده است.

عملیات موساد علیه دادگاه بین‌المللی کیفری
گاردین فاش کرد، یوسی کوهن رئیس سابق موساد، در یکسری جلسات محرمانه با توسل به تهدید تلاش کرده است، دادستان ارشد سابق دیوان کیفری بین‌المللی را تحت فشار بگذارد تا تحقیقات جنایات جنگی علیه این رژیم را رها کند.
 
فروپاشی اسرائیل نزدیک است
روز گذشته یک مقام سابق ارتش صهیونیستی گفت، اگر کابینه این رژیم به جنگ پایان ندهد و تصمیم‌گیرندگان تل‌آویو تغییر نکنند، نبرد به جنگ فرسایشی تبدیل خواهد شد که سال‌ها ادامه خواهد داشت و در نهایت منجر به فروپاشی رژیم اشغالگر خواهد شد.
 
تمدید تحریم‌های اروپا علیه سوریه
روز گذشته اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریم‌ها علیه سوریه را تا ژوئن ۲۰۲۵ (خرداد ۱۴۰۴) تمدید کرده است. طبق این اعلام، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم‌شده، مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم‌شده حق سفر به کشورهای عضو این اتحادیه را ندارند.   

جستجو
آرشیو تاریخی