خبر و مصاحبه

درآمدزایی به لطف پرسپولیس
باشگاه شمس‌آذر که یک تیم خصوصی با بودجه‌ای محدود است، این فصل با بودجه 50 میلیاردی وارد مسابقات لیگ برتر شد و از طریق فروش ستاره‌ها در نیم فصل توانست در درآمدزایی موفق ظاهر شود.
این باشگاه روز گذشته میزبان پرسپولیس بود و به دلیل استقبال گسترده هواداران پرسپولیس از این دیدار، 50 درصد ظرفیت ورزشگاه خود را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار داد. به موجب این تصمیم، این باشگاه خصوصی توانست از بلیت‌فروشی این دیدار مبلغ 3.5 میلیارد تومان درآمدزایی کند که یک رقم قابل توجه برای این تیم محسوب می‌شود.
در شرایطی که تیم‌های فوتبال ما از درآمد هنگفتی مثل حق پخش محروم هستند، این اقدام توانست کمک شایانی به اقتصاد باشگاه شمس‌آذر کند؛ البته که قزوینی‌ها پیش‌تر در دیدار مقابل پیکان که در ورزشگاه سردار آزادگان این شهر برگزار شده بود، نشان دادند که علاقه ویژه‌ای به تیم پرسپولیس دارند و در آن دیدار هم استقبال بسیار خوبی از تیم خود داشتند.


تیم بانوان استقلال سال بعد می‌آید
یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در راستای حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌های فوتبال ایران به آن تأکید کرده، تشکیل تیم بانوان است. باشگاه استقلال در این راستا اقداماتی انجام نداده و در سال‌های اخیر همواره نتوانسته تیم بانوان را تشکیل دهد. اخیراً نیز مجوز حرفه‌ای استقلال با وجود نداشتن تیم بانوان تأیید شده است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که باشگاه استقلال باید در این مسیر قدم برداشته و به سرعت زمینه‌های لازم برای تشکیل تیم بانوان را فراهم کند. این دستور‌العمل در کنار موارد بسیار دیگری به باشگاه استقلال ابلاغ شده است و مدیران این باشگاه برای حرفه‌ای‌سازی باید اقدامات خود را به اطلاع کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نیز برسانند. در سال‌جاری نداشتن تیم بانوان مشکلی برای استقلال ایجاد نکرده‌ است اما در سال‌های آینده ماجرا به کلی تفاوت خواهد کرد و باشگاه استقلال باید تیم بانوان خود را تشکیل دهد. علاوه بر باشگاه استقلال دیگر باشگاه‌هایی که نیاز به کسب مجوز حرفه‌ای دارند نیز باید تیم بانوان خود را تشکیل
دهند.
 

بائو: مگر با قلعه‌نویی قهرمان شدیم بازیکن بزرگی بودیم
میثم بائو معتقد است که جواد نکونام در استقلال نمره قبولی گرفته است: «من به جواد نکونام به عنوان یک سرمربی نمره قبولی می‌دهم چراکه تیمش در کورس قهرمانی است اما قبول ندارم که استقلال بازیکن ندارد و این رفتار جواد که می‌گوید لیستم جذب نشده و بازیکن ندارم را نمی‌پسندم؛ همین الان هم در لیست استقلال بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای مثل چشمی، حسینی، ماشاریپوف، بلانکو و جلالی حضور دارند که اکثراً یا ستاره‌های خارجی هستند یا ملی‌پوشان داخلی.»
بائو ادامه داد: «مگر زمانی که آقای قلعه‌نویی با حضور من و پیروز قربانی، وحید طالب‌لو و ستاره‌های جوان آمد و قهرمان شد، ما چهره بودیم؟ اکنون هم استقلال بازیکنان طراز اولی دارد که دو سال پیش با فرهاد مجیدی توانسته بودند قهرمان لیگ برتر شوند.» بائو درباره قیاس استقلال و پرسپولیس نیز گفت: «پرسپولیس و استقلال مثل رئال مادرید و بارسلونا هستند، این تیم‌ها هر سال برای قهرمانی بسته می‌شوند و بهترین بازیکنان را در اختیار دارند؛ بعد هم شما به پرسپولیس که رقیب استقلال است نگاه کنید، این تیم چه در نیم‌فصل اول و چه در نیم‌فصل دوم تنها یک مهاجم هدف دارد اما مربی این تیم هیچ وقت اعتراضی به این موضوع نکرد و به دنبال کسب نتیجه بود.»


دو امتیاز بزرگ ویرا
از نظر مدیران پرسپولیس
 جدا از بحث نتیجه‌گیری و کسب جام، مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با اوسمار مربی برزیلی به دو سه آیتم مهم اشاره می‌کنند که در مسأله تمدید قرارداد برای آنها اهمیت بسیاری دارد.
نکته اول شخصیت و پرستیژ این مربی است که در طول پنج ماه اخیر نشان داده با وجود بروز انواع و اقسام حاشیه‌ها پیرامون تیم خود هرگز وارد این حواشی نشده و حتی در تقابل با رسانه‌ها به گونه‌ای پاسخ می‌دهد که هم از جواب دادن طفره نمی‌رود هم از دایره ادبیات حرفه‌ای خود خروج نمی‌کند. در تمام کنفرانس‌های اخیر و در اوج حساسیت و تقابل با تیم رقیب، اوسمار تلاش داشته دیسیپلین خود و تیمش را حفظ کند و روی تیم خودش تمرکز داشته باشد که این مسأله نه در حرف بلکه در عمل نیز عینیت یافته است.
نکته دوم که باعث شده مدیران باشگاه پرسپولیس به ادامه همکاری با این مربی رغبت داشته باشند رقم مناسب قرارداد اوست. مدیران باشگاه پرسپولیس دنبال جذب سرمربی ایرانی نیستند و یقین دارند در بازار فعلی و آنچه در زمستان تجربه‌اش کردند مربی خارجی مناسب و شاخصی هم‌قیمت با اوسمار پیدا نخواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود رقم قرارداد فصل جدید اوسمار با پرسپولیس حدود 400 هزار دلار باشد اما اگر قرار شود باشگاه دنبال مربی خارجی جدید برود زیر700 هزار دلار نمی‌تواند گزینه مناسبی پیدا کند.

جستجو
آرشیو تاریخی