حوادث جهان

افزایش قربانیان طوفان امریکا
حوادث مرتبط با طوفان و گردباد شدید در چند ایالت امریکا از جمله «تگزاس»، «آرکانزاس»، «کنتاکی» و... تاکنون دست‌کم ۲۳ کشته برجا گذاشته است.
به گزارش سی‌ان‌ان، چهار کودک در میان کشته‌شدگان هستند. این طوفان و گردباد از روز یکشنبه آغاز شد. رعد‌و‌برق و وزش باد شدید در بخش قابل توجهی از شمال‌شرق این کشور ادامه یافت. طوفان همچنین خسارات قابل‌توجهی نیز برجای گذاشته و منجر به قطعی برق هم شده است.

مرگ خانواده 8 نفره در سقوط به دره
8 نفر از اعضای یک خانواده بر اثر سقوط خودروی جیپ به دره‌ای در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان کشته شدند.
به گزارش شینهوا، پلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۸ نفر از یک خانواده بر اثر سقوط خودروی جیپ به دره‌ای در شمال غربی استان خیبر پختونخوا کشته شدند.عمران‌خان، افسر پلیس منطقه گفت این حادثه در ولسوالی شانگلا این استان اتفاق افتاد که در آن راننده جیپ در یک پیچ تند کنترل خودرو را از دست داد.این افسر گفت کشته‌شدگان شامل سه کودک، چهار زن و راننده مرد بودند که پس از دیدن یکی از بستگان خود در حال بازگشت به خانه بودند. عمران خان افزود که تیم‌های نجات و داوطلبان محلی همه اجساد را از دره بیرون آورده و به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل کردند و از آنجا به بستگانشان تحویل داده می‌شوند. تحقیقات درخصوص این حادثه آغاز شده و بر‌اساس گزارش اولیه وضعیت نامناسب جاده منجر به این حادثه شده است.

حمله مرد روانی به مردم در متروی لیون
یک مرد ۲۷ ساله در متروی شهر لیون فرانسه با چاقو به مردم حمله و حداقل ۳ نفر را مجروح کرد.به گزارش رویترز، فابین بوچیو بخشدار محلی به خبرنگاران گفت مهاجم که به‌طور غیرقانونی در فرانسه زندگی می‌کند، از مشکلات روانی جدی رنج می‌برد و چندین‌بار در بخش‌های روانپزشکی بستری شده بود.بخشدار گفت که وی در جریان این حمله هیچ ادعای مذهبی یا سیاسی نداشته است.بوچیو گفت که جان هیچیک از قربانیان در خطر نیست و یکی از مجروحان ۱۷ ساله است.

16 کشته در طوفان بنگلادش و هند
طوفان سهمگین بخش‌های ساحلی هند و جنوب بنگلادش را درنوردید و دست‌کم ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند. این منطقه تحت‌تأثیر تندبادهای شدید با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، باران‌های سیل‌آسا و موج‌های جزر و مدی قرار گرفت که باعث جاری شدن سیل در مناطق کم‌ارتفاع شد.
به گفته مقامات محلی بنگلادش، تقریباً ۸.۴ میلیون نفر از جمله ۳.۶ میلیون کودک در مسیر این طوفان زندگی می‌کردند. در هند یکی از مقامات ارشد دولت ایالت بنگال غربی، کشته شدن حداقل 6 غیرنظامی از جمله 3 نفر بر اثر برق‌گرفتگی را تأیید کرده است. طوفان در این ایالت هزاران خانه را ویران کرده، درختان را از ریشه درآورده و به خطوط برق آسیب رسانده است.
در بنگلادش نیز پیش از رسیدن طوفان، برق نزدیک به سه میلیون نفر برای جلوگیری از حوادث قطع شده بود و مقامات بنگال غربی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که حداقل ۱۲۰۰ تیر برق از بین رفته است.

برخورد مرگبار قطار و اتوبوس در پرو
برخورد یک قطار باری با اتوبوس مسافربری در مرکز پرو، دست‌کم ۴ کشته و ۳۶ زخمی برجا گذاشت.
این حادثه حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح سه‌شنبه به وقت محلی در کیلومتر ۱۵۶ بزرگراه مرکزی در لا اورویا، شهری در بخش جونین در مرکز پرو، زمانی رخ داد که راننده اتوبوس سعی داشت از قطار سبقت بگیرد.ونرو، رئیس پلیس، گفت: «متوفیان به سردخانه مرکزی منتقل شدند. آنچه من توانستم مشاهده کنم این است که آنها بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن داشتند.»به گفته راهبر قطار، قطار به عقب اتوبوس برخورد کرد اما خطا از راننده اتوبوس بود زیرا «سیگنال‌ها قابل مشاهده بودند و قطار با چراغ‌های روشن در حال حرکت بود.»

مرگ میهمانداری که نامش در گینس ثبت شد
باسابقه‌ترین میهماندار هواپیما در جهان پس از نزدیک به ۶۷ سال کار در آسمان در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
بتی نش در سال ۱۹۵۷ به خطوط هوایی شرقی که اکنون منحل شده است پیوست. او بیشتر در پروازهای شاتل بین واشنگتن دی‌سی و بوستون کار می‌کرد تا هر شب بتواند به خانه برگردد و از پسرش مراقبت کند.
او به سی‌ان‌ان گفته بود: «از زمانی که سوار اولین هواپیما شدم، می‌خواستم میهماندار هواپیما شوم. ۱۶ ساله بودم که خلبان و میهماندار را در سالن دیدم و گفتم «این شغل مورد علاقه من است.»وی در سال ۲۰۲۲ به عنوان با سابقه‌ترین میهماندار هواپیما لقب رکورد گینس را از آن خود کرد. به گزارش ABC، او هرگز به‌طور رسمی از امریکن ایرلاینز بازنشسته نشد و در ۱۷ مه پس از تشخیص سرطان در بیمارستان درگذشت.امریکن ایرلاینز در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ما درگذشت بتی نش را که نزدیک به هفت دهه را صرف میزبانی گرم از مشتریان خود در هوا کرد، سوگواریم. او رکورد گینس را به عنوان قدیمی‌ترین میهماندار هواپیما از آن خود کرد. بتی الهام‌بخش نسل‌های خدمه پرواز بود. بلند پرواز کن، بتی!»

جستجو
آرشیو تاریخی