از گوشه و کنار ایران

افشای راز قتل همسر بعد از 2 سال
مردی که ۲ سال قبل به دلیل اختلاف خانوادگی، همسرش را از بالکن به پایین پرت کرده اما با صحنه‌سازی، قتل وی را خودکشی نشان داده بود سرانجام دستگیر شد.
سرهنگ «حکمت اله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی البرز اعلام کرد: اواخر سال ۱۴۰۱ خبر سقوط از بالکن و مرگ مشکوک یک خانم ۳۹ ساله در گرمدره کرج به پلیس اعلام شد که بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی در ظاهر به نظر می‌رسید که این خانم اقدام به خودکشی کرده است اما با توجه به تحقیقات میدانی کارآگاهان مشخص شد که متوفی در شب حادثه در حال بحث و درگیری با همسرش بوده است. با هماهنگی مراجع قضایی همسر این زن به پلیس آگاهی احضار شد اما دلایل کافی برای احراز ارتکاب قتل توسط وی گردآوری نشد و او آزاد شد.وی بیان کرد: پس از حدود ۲ سال مأموران پلیس آگاهی استان البرز موفق به دریافت سرنخ‌هایی از ارتکاب قتل توسط همسر مقتول شده و با هماهنگی دستگاه قضایی این فرد را دستگیر کردند؛ متهم با ارائه مستندات چاره‌ای جز اعتراف نداشت و گفت که در شب حادثه به دلیل اختلافات گسترده‌ای که از گذشته با همسرش داشته با وی درگیر شده و او را از بالکن منزلشان به پایین پرتاب کرده و منجر به قتلش شده است.

همدستی عروس و مادرزن برای قتل مادرشوهر
زن جوان که برای اخاذی از مادرشوهرش وی را با همدستی مادر خود به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد.
چندی قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن مادر 70 ساله‌اش خبر داد. با شروع تحقیقات و صدور دستورات قضایی لازم از سوی شعبه ۶ دادسرای عمومی‌و انقلاب تبریز مأموران به عروس خانواده ظنین شدند و او را تحت بازجویی قرار دادند عروس خانواده که در ابتدا منکر اطلاع از سرنوشت مادرشوهر خود بود سرانجام لب به اعتراف گشود و راز قتل مادرشوهرش را با همدستی مادر خود و نیز فردی دیگر برملا و علت این جنایت را اخاذی ۱۵ میلیارد ریالی از مادر شوهرش اعلام کرد. متهم پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.
 
نجات سرنشینان قایق سرگردان در آب‌های کیش
11 خدمه و سرنشین یک فروند قایق غیرمجاز از غرق شدن در آب‌های کیش نجات یافتند.
اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند قایق غیرمجاز شامگاه دوشنبه هفتم خردادماه بین بندر چارک و کیش دچار نقص فنی در موتور و به دلیل شرایط نامساعد جوی در ۶ مایلی شمال جزیره کیش سرگردان شد. پس از اعلام شرایط اضطرار از سوی این قایق غیرمجاز به مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی استان هرمزگان بلافاصله ناجی ۱۶ در محل مستقر و عملیات نجات افراد آغاز شد. با تلاش امدادگران مرکز جست‌ و جو و نجات دریایی تمامی‌۱۱ خدمه این شناور نجات یافته و در سلامت کامل به جزیره کیش منتقل شدند.

 واژگونی خودرو و مرگ راننده در میان شعله های آتش
واژگونی خودروی پژو پارس و آتش گرفتن آن منجر به مرگ راننده میان شعله‌های آتش شد.
سرهنگ یدالله جهانتاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: حوالی ساعت ۱۲ظهر دوشنبه یک خودرو سواری در کیلومتر چهار ساری به قائمشهر به دلیل سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل خودرو به گاردریل برخورد کرد و پس از واژگونی بلافاصله دچار آتش سوزی شد. در این حادثه راننده خودروی سواری پژو پارس در میان شعله‌های آتش گرفتار شد و باوجود امداد مردمی‌و تلاش‌های آتش‌نشانان حاضر در صحنه، راننده در اثر شدت سوختگی جان باخت.
 
تیراندازی ترسناک در جشن عروسی
عاملان تیراندازی در یک جشن عروسی در کمتر از دو ساعت دستگیر شدند.
علیرضا شائینی فرمانده انتظامی‌شاهرود گفت: با اعلام خبر تیراندازی در یک جشن عروسی و متواری شدن متهمان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت. با حضور مأموران پلیس در محل مشخص شد 2 مرد با استفاده از سلاح شکاری اقدام به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در میهمانان کرده و بلافاصله از محل متواری شدند. با این حال مأموران انتظامی‌یگان امداد شاهرود متهمان را شناسایی و در کمتر از دو ساعت آنها را در یکی از تفرجگاه‌ها دستگیر کردند.شائینی اظهار کرد: متهمان به جرم خود اعتراف کردند و همراه یک قبضه سلاح شکاری از نوع وینچستر همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

تولد 4 قلوها در تبریز
رئیس مرکز آموزشی درمانی الزهرا تبریز از تولد نوزادان 4 قلو خبر داد.
مریم واعظی گفت: چهار قلو‌ها شامل سه دختر و یک پسر هستند که هم‌اکنون در مرکز درمانی الزهرا به دلیل نارس بودن تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. وزن نوزادان از ۹۵۰ گرم تا  یک کیلو و 200 گرم است. وضعیت عمومی‌مادر 32 ساله این نوزادان مطلوب است.واعظی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۸ مورد دوقلوزایی و ۶ مورد سه قلوزایی در مرکز آموزشی و درمانی الزهرای تبریز اتفاق افتاده است.پنجم خرداد ماه امسال هم مادر ملکانی در این مرکز پنج قلو به دنیا آورد.

سقوط مرگبار تانکر قیر به دره
 سقوط تانکر حامل قیر به دره در شهرستان آستارا یک فوتی برجا گذاشت.
 سید حسین احمدی رئیس شبکه بهداشت شهرستان آستارا گفت: یک دستگاه تانکر حامل قیر صبح سه‌شنبه در منطقه روستای آق چای به دره سقوط کرده و راننده آن جان خود را از دست داد. نیروهای امداد و اورژانس بلافاصله به محل حادثه مراجعه کرده و فرد حادثه دیده را که حدود ۵۰ سال داشت از دره خارج کردند و به بیمارستان شهید بهشتی آستارا انتقال دادند که با بررسی‌های انجام شده، وی به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. سرعت بالا و ناتوانی در کنترل خودرو از دلایل این حادثه بود.

سارق دوربین‌های مداربسته دستگیر شد
 فرمانده انتظامی‌شیروان از دستگیری سارق دوربین‌های مدار بسته در عملیات مأموران کلانتری ۱۱ این شهر خبر داد. سرهنگ مجید یگانه‌پور گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین‌های مداربسته اماکن دولتی در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت. با پیگیری‌های مستمر و انجام کار اطلاعاتی توسط تیم تجسس کلانتری ۱۱، سارق دخیل در این سرقت‌ها شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت دستگیر و مقادیری ابزار آلات سرقتی نیز از وی کشف شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی