صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بازار داغ گمانه‌زنی‌های انتخاباتی
 خبر اول اینکه، در حالی که تنها 2‌روز تا آغاز فرآیند ثبت‌نام نامزدها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، بازار گمانه‌زنی درباره حضور چهره‌های مطرح سیاسی در انتخابات پیش رو داغ شده است. در همین رابطه برخی رسانه‌ها از احتمال کاندیداتوری صادق محصولی خبر دادند. این در حالی است که نزدیکان این فعال سیاسی، حضور او در انتخابات پیش رو را تکذیب کردند. اما علی لاریجانی همچنان تصمیم قطعی خود برای ورود یا عدم ورود به عرصه انتخابات را اعلام نکرده و در حاشیه افتتاحیه مجلس دوازدهم در پاسخ به سؤال احتمال ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته است: «ببینیم».
از اردوگاه اصلاح‌طلبان هم حسن اسدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مدعی شده که خاتمی، روحانی و ناطق نوری بر سر کاندیداتوری محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توافق کرده‌اند. روزنامه فرهیختگان نیز طبق شنیده‌هایش از تصمیم علی شمخانی برای ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

شگفتی بی بی سی از حجم ابراز همدردی‌ها با ایران
 دست آخر اینکه،  هفته گذشته، بیش از 68 نفر از سران و مقامات ارشد کشورها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور در تهران به مقام رئیس جمهور شهید و همراهانش ادای احترام کردند. این حضور و حجم از ابراز همدردی کشورها، همراه با پیام های پرشمار بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای عربی از جمله مصر و عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران موجب شگفتی نفیسه کوهنورد خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی شده است. در تصاویری که اخیراً از اظهارات کوهنورد روی آنتن زنده بی بی سی وایرال شده، او اذعان می‌کند که دیپلماسی فعال و مؤثر رئیس جمهور شهید و شهید امیرعبداللهیان در منطقه و کشورهای همسایه، این موج همبستگی با ایران را ایجاد کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی