صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

لغو مسابقات کشتی جام  هاشمی‌نژاد
رقابت‌های کشتی جام  شهید هاشمی‌نژاد با توجه به درخواست میزبان این مسابقات برگزار نمی‌شود. پیش از این قرار بود این مسابقات روزهای ۱۷ و ۱۸ خردادماه در شهر بهشهر استان مازندران برگزار شود که به دلیل عدم آمادگی برگزاری توسط میزبان، این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود.


تأیید انتخابات فدراسیون کشتی
شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، شکایت بعضی کاندیداهای فدراسیون کشتی از انتخابات این فدراسیون و درخواست برای ابطال آن‌را رد کرد. عباس جدیدی، حمید بنی‌تمیم، عبدالله عزیزی، حمید سیفی و صفری، ۵ کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی بودند که در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی، خواستار ابطال این انتخابات بودند. دادگاه تجدیدنظر در حکم خود تأکید کرده که این افراد به دلیل غیبت یا ترک محل انتخابات، شکایت آنها فاقد وجاهت قانونی بوده اما با این حال برای احتیاط، موارد شکایت نیز بررسی شده که توسط شعبه تجدیدنظر رد شده است. شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رأی پیشین شعبه ۹۰ دادگاه عمومی مجتمع قضایی صدر در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون کشتی را رد و حکم قطعی خود درباره قانونی بودن این انتخابات را اعلام کرد. در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۲، علیرضا دبیر با رأی حداکثری اعضای مجمع برای دومین مرتبه به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد.


18 خردادماه؛ انتخابی تیم ملی جودو
زمان برگزاری انتخابی تیم ملی جودو با درخواست کادرفنی تغییر کرد.
مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کاتا جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیای مردان و زیر ۲۱ سال و بالای ۲۱ سال، یادواره خادم‌الرضا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ۱۸ خردادماه در پنج کاتا برگزار خواهد شد.
قبل از این قرار بود این رقابت‌ها مردادماه امسال برگزار شود، اما با توجه به طولانی بودن پروسه دریافت روادید تیم ملی اعزامی جودو به مسابقات جهانی امریکا با درخواست کمیته فنی کاتا و کادر فنی زودتر برگزار خواهد شد.


اعلام ترکیب تیم ملی کوراش
برای مسابقات آسیایی
ترکیب تیم‌های ملی زنان و مردان کوراش ایران جهت شرکت در مسابقات آسیایی تهران، اعلام شد. سیزدهمین دوره پیکارهای کوراش قهرمانی بزرگسالان آسیا، روزهای ۱۷ تا ۲۱ خردادماه به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی تهران با حضور ۲۰ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده در دو بخش زنان و مردان برگزار خواهد شد.
مهدی قره ‌قاش، مجید وحیدبریمانلو، الیاس پاکدل، رامین احمدزاده، امید تیزتک، مسعود قوی‌بازو وعلیرضا نیک‌سرشت نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی مردان هستند.
همچنین فائزه ابراهیمی، آرزو سلیمی، طاهره آذرپیوند، پردیس عیدی‌وند، ریحانه گیلانی‌اصل، صبا کرمعلی، حانیه وحدانی و فاطمه برمکی کوراش‌کاران دعوت شده به اردوی تیم ملی دختران هستند.
 

شروع اردوی تیم‌های ملی تکواندو
دور جدید اردوی تیم‌های ملی تکواندو از دیروز شروع شد. مبینا نعمت‌زاده، مهلا مؤمن‌زاده، ناهید کیانی، یلدا ولی‌نژاد و محمدحسن یزدانی، امیرمحمد اشرافی، علی خوش‌روش، سعید فتحی، مهران برخورداری و آرین سلیمی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی دختران و پسران هستند که زیر نظر مینو مداح و مجید افلاکی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.


دومین برد تایسون ایرانی
در انتخابی المپیک


میثم قشلاقی بوکسور وزن 80 کیلوگرم دومین برد خود را در رینگ تایلند رقم زد. در ادامه مسابقات انتخابی المپیک بوکس، میثم قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی که در اولین گام بوکسوری از کره‌جنوبی را شکست داده بود، در این مرحله حریف دانمارکی خود را هم شکست داد تا یک پله دیگر به سهمیه المپیک پاریس نزدیک شود. او حالا در سومین مبارزه خود باید مقابل حریفی از مغولستان قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی