حوادث جهان

 11 کشته در تصادف زنجیره ای ترکیه
تصادف زنجیره‌ای در بزرگراهی در استان «مرسین» ترکیه 11 کشته و 40 زخمی برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، این حادثه اواخر روزگذشته (یکشنبه) به وقت محلی رخ داده است. یکی از مقامات محلی اعلام کرد این حادثه یک تصادف زنجیره‌ای بوده و یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری، یک کامیون و چند خودرو دچار سانحه شدند.گزارش‌ها حاکی است که اتوبوس در هوای بارانی واژگون شد و مسیر مخالف جاده را بست  و باعث تصادف زنجیره‌ای دو خودرو و یک کامیون شد.در پی وقوع این حادثه تیم‌های پلیس، امدادی و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه 11 نفر کشته شدند و حال برخی از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.

مصدوم شدن 12 مسافر هواپیما به خاطر چاله های هوایی
یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به یک شرکت قطری حین عبور از آسمان ترکیه به دلیل برخورد با چاله‌های هوایی دچار سانحه شد.به گزارش آسوشیتدپرس، در این حادثه ۱۲ نفر از مسافران شرکت هواپیمایی قطر مجروح و هشت نفر از مجروحان در بیمارستان بستری شدند. هواپیمای قطری روز یکشنبه از دوحه عازم دوبلین بود.فرودگاه دوبلین در بیانیه‌ خود گفت این پرواز که یک بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر بود طبق برنامه پیش از ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی سالم به زمین نشست.
در این بیانیه آمده است که هواپیما هنگام پرواز بر فراز ترکیه درگیر تلاطم آب و هوایی شد و هنگام فرود خودروهای امداد منتظر آن بودند.قطر ایرویز در بیانیه ای اعلام کرد تعداد اندکی از مسافران و خدمه هواپیما در جریان پرواز جراحات جزئی دیدند و اکنون تحت مراقبت های پزشکی هستند.
این حادثه پنج روز پس از آن رخ می دهد که در اثر تلاطم شدید هواپیمای خطوط هوایی سنگاپور در چاله‌های هوایی بر فراز اقیانونس هند یک مرد بریتانیایی ظاهراً بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. این هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ از لندن به سنگاپور می‌رفت.برخی از هواشناسان و تحلیلگران هوانوردی می‌گویند گزارش‌های مربوط به تلاطم‌های هواپیماها در چاله‌های هوایی نیز در حال افزایش است که به‌طور بالقوه‌ اثر تغییرات آب و هوایی بر پروازها را نشان می‌دهد.

طوفان و گردباد امریکا 18 قربانی گرفت
وقوع طوفان و گردباد شدید در مرکزامریکا  دست‌کم ۱۸ کشته برجا گذاشته است.
به گزارش «ان بی سی نیوز»، طوفان و گردباد ایالت‌های «تگزاس»، «آرکانزاس» و «کنتاکی» را تحت تأثیر قرار داده و در این ایالات خسارات و تلفاتی برجا گذاشته است. همچنین گردباد منجر به قطعی برق صدها هزار خانه و کسب و کار شده است.مقامات محلی گفته‌اند این طوفان با بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب همراه بوده است.بر اساس گزارش‌ها، تا عصر یکشنبه بیش از ۳۳۴ هزار مشترک بدون برق بودند. در حوادث مرتبط با وقوع طوفان، چندین تن نیز زخمی شدند که به وسیله بالگرد و آمبولانس‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

قتل بازیگر معروف امریکایی به دست سارقان
بازیگرامریکایی پس از اصابت گلوله در جریان یک سرقت مشکوک در لس‌آنجلس در ۳۷ سالگی درگذشت.
اداره پلیس لس‌آنجلس گفت که افسران حوالی ساعت ۳:۲۵ بامداد شنبه به صحنه جرمی فراخوانده شدند و در آنجا مردی را یافتند که با شلیک گلوله  بشدت مجروح شده بود.به گفته مقامات، این مرد جانی وکتور بازیگر معروف بود که پس از روبه‌رو شدن با سه مرد که قصد سرقت از خودرواش را داشتند، هدف گلوله قرار گرفت. او به بیمارستان منتقل شد و در آنجا جان باخت.به گفته پلیس، مظنونان با خودرو از محل متواری شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.«دیوید شائول» مدیر برنامه‌های این بازیگر در بیانیه‌ای در نشریه ورایتی نوشت: «جانی وکتور انسانی تماشایی بود او نه فقط یک بازیگر بااستعداد و متعهد بود بلکه یک نمونه اخلاقی واقعی برای همه کسانی بود که او را می‌شناختند».«وکتور» در سال ۱۹۸۶ در چارلستون، کارولینای جنوبی متولد شد. او در بیش از ۱۶۰ قسمت از سریال «بیمارستان عمومی» ظاهر شد که  57 سال از آغاز پخش آن می گذرد و از طولانی‌ترین سریال‌های تاریخ است.

مدفون شدن 2000 نفر در رانش زمین گینه نو
مرکز ملی بلایای طبیعی پاپوآ گینه‌نو اعلام کرد شمار افرادی که بر اثر حادثه رانش‌زمین گسترده در این کشور مدفون شده‌اند تاکنون به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده است.
 در همین حال، دولت این کشور تقاضای کمک‌های بین المللی برای دسترسی به مناطق حادثه دیده را داشته است زیرا دسترسی به این مناطق به دلیل بسته شدن جاده‌ها با مشکل روبه‌رو شده است.حادثه رانش زمین روز جمعه در شمال این کشور رخ داده است. تعدادی که اکنون اعلام شده بر اساس تخمین مقامات محلی از این حادثه است که در روزهای اخیر در حال افزایش بوده است.به گزارش «فرانس ۲۴»، در پی رانش زمین، نخست وزیر پاپوآ گینه نو بە ارتش فرمان دادە است بە یاری مردم بشتابد اما مقامات محلی می‌گویند تنها راه ارتباطی با مناطق آسیب‌دیدە مسیر هوایی است و تمامی راه‌های زمینی بستە شدەاند.

خروج قطار باری از ریل در آرکانزاس
قطار حامل باتری و تجهیزات پزشکی در ایالت آرکانزاس از ریل خارج شد.
به گزارش یواس تودی، گزارش حادثه حاکی از آن است که این تصادف در امتداد بزرگراه ۷۹ در نزدیکی اشتوتگارت روی داده است. طبق گزارش اداره حمل و نقل، گمان می‌رود که خروج از ریل ناشی از بادهای شدید باشد.تمام خطوط بزرگراه ۷۹ توسط قطار مسدود شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۴۰ خودرو در این حادثه گیر افتاده اما هیچ آسیبی گزارش نشده است.  همه واگن‌های قطار سالم هستند اما احتمالاً مواد شیمیایی خطرناکی از کیسه هوا و کمربند ایمنی خارج شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی