صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری
 خبر اول اینکه،سه روز پیش از آغاز رسمی مهلت ثبت‌نام نامزدها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، خبرها از جدی شدن تصمیم برخی چهره‌ها برای حضور در میدان رقابت حکایت دارد. روز گذشته خبرگزاری فارس از قطعی شدن حضور سعید جلیلی در انتخابات خبر داد. این در حالی است که به گزارش تسنیم، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی نیز نامزدهای دیگری از جریان اصولگرا هستند که به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم کاندیدا خواهند شد. محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، مجید انصاری و عبدالناصر همتی هم افرادی هستند که به گفته احمد حکیمی‌پور، رئیس شورای مرکزی حزب اراده ملت، اصلاح‌طلبان با آنها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری رایزنی کرده‌اند.
این درحالی است که فعالان مطرح رسانه‌ای در فضای مجازی معتقدند، علی لاریجانی گزینه اصلی جریان  کارگزاران و حامیان حسن روحانی خواهد بود.

اذعان بی‌بی‌سی به دیپلماسی موفق رئیس‌جمهور شهید
 دست آخر اینکه، بی‌بی‌سی عربی با انتشار گزارشی، ضمن اشاره به حضور قابل توجه نمایندگان کشورهای عربی در مراسم تشییع شهدای خدمت و ادای احترام به پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، دولت سیزدهم را احیاگر روابط ایران و کشورهای عربی دانست.
این رسانه‌ انگلیسی نوشت: در دوران ریاست جمهوری [آیت‌الله]رئیسی، گشایش قابل توجهی در روابط تهران با کشورهای عربی مشاهده شد. نمونه بارز آن، امضای توافق با عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ بود که به هفت سال قطع روابط دیپلماتیک دو کشور پایان داد. نویسنده گزارش ادامه‌ می‌دهد: روابط ایران با کشورهای عربی دیگری مانند مصر و تونس هم پیشرفت‌هایی داشت و عده‌ای این بهبود روابط را از دستاوردهای مهم دولت [آیت‌الله] رئیسی ارزیابی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی