صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

اوسمار رکورد خود را شکست

بهترین ویرای موجود در نقش سرمربی

پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر، نتیجه شگفت‌انگیزی به دست آورد و بازی مقابل استقلال خوزستان که تا دقیقه 75، با حساب 3-0 عقب بود را، با برد 4-3 به پایان رساند تا با این کامبک رؤیایی و با توجه به تساوی استقلال برابر نساجی، به صدر جدول برسد و شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر کند. اما اتفاق جالب دیگری که با پیروزی سرخپوشان پایتخت در این مسابقه رخ داد، مربوط به آماری است که اوسمار لوس‌ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس به دست آورده است.
این مربی 48 ساله که مربیگری را از سال 1994 و در سن 19 سالگی در آکادمی اینترناسیونال آغاز کرد و تا سال 2009 در این تیم برزیلی فعالیت می‌کرد، در سال 2010 سرمربی یوونتود شد و در 22 دیداری که هدایت این تیم را بر عهده داشت، موفق به کسب دو پیروزی شد. ویرا در سال 2011 به طور موقت سرمربی اینترناسیونال شد و در 12 بازی، سه برد با این تیم به دست آورد. او در مقطعی دیگر دوباره به صورت موقت سرمربی این تیم شد و در دو بازی که روی نیمکت اینترناسیونال نشست، بردی به دست نیاورد. ویرا در سال 2015، سرمربی براگانتینو شد و در 12 بازی، موفق به کسب چهار برد با این تیم شد. او در سال 2018، سرمربی کورینتیانس شد و در 25 بازی، 10 برد با این تیم به دست آورد. ویرا در ادامه سال 2018، سرمربی گوارانی شد و در 12 بازی، چهار برد با این تیم کسب کرد. ویتوریا تیم دیگری بود که ویرا در سال 2019 هدایت آن را بر عهده گرفت و در 10 بازی، موفق به کسب دو برد با آن شد. این مربی در سال 2021 برای سومین بار سرمربی موقت اینترناسیونال شد و در دو بازی، یک برد با این تیم به دست آورد. سیانورته آخرین تیم برزیلی بوده که ویرا در سال 2022 سرمربی آن بود و در شش بازی، دو برد با آن کسب کرد. ویرا که از ابتدای لیگ بیست و دوم به عنوان دستیار اصلی یحیی گل‌محمدی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شد و با این تیم، موفق به کسب سه گانه در فصل گذشته شد، از ابتدای نیم فصل دوم فصل جاری و با رفتن گل محمدی جانشین او روی نیمکت قرمزها شد. او تاکنون در 13 بازی لیگ برتر سرمربی پرسپولیس بوده که بازی اول را به آلومینیوم باخت و دو تساوی هم برابر استقلال و سپاهان کسب کرده و در 10 بازی دیگر به پیروزی رسیده است. ویرا در این فصل در دو بازی جام حذفی هم روی نیمکت پرسپولیس نشست که یکی را برد و برابر آلومینیوم هم حذف شد که باخت در ضربات پنالتی در آمارها مساوی لحاظ می‌شود.
با این حال، ویرا در مجموع لیگ و جام حذفی، 11 برد با پرسپولیس به دست آورده تا به این ترتیب از 10 بردی که با کورینتیانس کسب کرد، عبور کند و صاحب بهترین عملکرد در دوران سرمربیگری‌اش شود. حالا باید دید او می‌تواند این فصل را با قهرمانی لیگ برتر به پایان برساند یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی