از گوشه و کنار ایران

سانحه برای قطار باری به خاطر ریزش کوه
خروج 9 واگن قطار باری از ریل در منطقه قطور خوی دو مصدوم بر جا گذاشت.
 ساعت ۹صبح یکشنبه قطار باری در ۱۰ کیلومتری مرز رازی خوی در روستای کفچرین هنگام خروج از تونل به علت ریزش کوه و وجود سنگ روی ریل دچار حادثه شد.
 امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: ۹ واگن در حادثه قطار باری خوی از ریل خارج شده و امدادگران تلاش برای بازگشایی مسیر را آغاز کردند. بلافاصله پس از وقوع حادثه با دستور استاندار آذربایجان‌غربی نیروهای امدادی و فرماندار خوی به منطقه اعزام شدند. در حادثه قطار باری خوی، لکوموتیوران و یک کارگر مصدوم شدند که با تلاش اورژانس و هلال احمر آنها  را به بیمارستان خوی منتقل کردند. جعفری اظهار کرد: اعضای کمیسیون تخصصی راه‌آهن نیز برای بررسی به منطقه اعزام شده‌اند.

قتل مشتری فست فودی در ملایر
مالک مغازه فست فودی که با چاقو به دو مشتری حمله کرده و یکی از آنها را به قتل رسانده بود در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد.
سرهنگ «احمد ساکی» فرمانده انتظامی ملایر در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اعلام خبر درگیری منجر به چاقوکشی در مرکز شهر ملایر بلافاصله مأموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند. در بررسی به عمل آمده توسط مأموران مشخص شد ۲ جوان با صاحب فست فودی درگیر شده‌اند که در اثر این درگیری وی ۲پسر جوان را با چاقو بشدت مجروح کرده و متواری شده است.
فرمانده انتظامی ملایر افزود: مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و با وجود تلاش کادر درمان یکی از آنان که ۲۳ ساله بود، فوت کرد و دیگری از مرگ نجات یافت. با شروع تحقیقات پلیسی سرانجام مخفیگاه قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم ۲۶ ساله دستگیر شد. وی در بازجویی‌های به عمل آمده علت ارتکاب قتل را ایجاد مزاحمت از سوی مقتول و همراهانش عنوان کرد.
 
مرگ کارگر همدانی در سقوط به دستگاه بتن ساز
 سقوط کارگر کارخانه بتن‌سازی به داخل دستگاه ساخت بتن موجب مرگ وی شد.
محمد مالمیر مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: این حادثه در روستای سرآوک از توابع شهرستان فامنین اتفاق افتاد و کارگر ۳۹ ساله بر اثر بی‌احتیاطی در محل کار خود به داخل دستگاه سقوط کرد و جان باخت.وی از مرگ ۶۳ نفر در سال گذشته به خاطر حوادث مرتبط با کار خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با افزایش 5 درصدی آمار مصدومان ناشی از حوادث کار نیز روبه‌رو بودیم و ۵۴۵ نفر مصدوم شدند. ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهم‌ترین حوادث کار است که با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
 
افزایش 5 برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی
 سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۲۳۳ نفر به دلیل مصرف قارچ سمی در دو ماه نخست سال خبر داد.
 بابک یکتاپرست گفت: آمار مراجعین به اورژانس از هشتم فروردین امسال تا پنجم خردادماه حاکی از آن است که مسمومیت با قارچ‌های سمی در این مدت رشدی پنج برابری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است. دو نفر از مصرف کنندگان که در تهران بودند نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۴ نفر همچنان در بیمارستان و تحت درمان قرار دارند و ما بقی نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند.
 به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه به ترتیب با ۶۰، ۵۱ و ۴۱ نفر بیشترین میزان مسمومیت براثر مصرف قارچ‌های سمی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
دستگیری سارقان مسلح شادگان
 ۱۱ سارق مسلح در طرح امنیت اجتماعی با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شدند.
 جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان گفت: به منظور اجرای ارتقای امنیت اجتماعی و طرح امنیت محله محور و برخورد با هنجارشکنان و قانون گریزان، سرکرده باند سارقان مسلح حرفه‌ای احشام به همراه ۱۰ همدستش که چندین مرحله از شهرستان شادگان و شهرستان‌های مجاور سرقت کرده بودند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
 وی افزود: با هماهنگی اعضای شورای تأمین شهرستان برای حفاظت از سرمایه ملی کشور، برخورد با صیادان و شکارچیان غیر مجاز در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت که ۱۰ دستگاه موتور برق غیرمجاز کشف و ضبط و سه شکارچی دستگیر شدند. همچنین در اجرای این طرح و پس از تحقیقات و هماهنگی‌های اداره اطلاعات، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، ۱۴ هزار و ۷۰۰ فشنگ جنگی و در طرح برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی ۴۰ لیتر مشروبات الکلی دست ساز و ۱۳۷ بطری خالی مشروبات الکلی خارجی کشف و ضبط شد.

مرگ راننده در واژگونی میکسر بتن
بریدن ترمز یک دستگاه میکسر بتن در عظیمیه کرج مرگ راننده را رقم زد.
  این حادثه که ساعت 17:30 عصر شنبه پنجم خرداد در عظیمیه کرج رخ داد، یک کشته بر جا گذاشت. کامیون میکسر بتن در مسیر جنوب به شمال منطقه عظیمیه کرج در حال حرکت بود، که ناگهان کنترل کامیون از دست راننده خارج شد و دنده عقب با سرعت زیاد به سمت پایین حرکت کرد.
 به گفته شاهدان عینی حادثه، راننده کامیون وقتی نتوانست خودرو سنگین را که حامل بتن بوده کنترل کند، خود را از خودرو به بیرون پرت کرد اما زیر چرخ‌های کامیون افتاد و خودرو از روی بدنش رد شد و مرگ وی را رقم زد. این خودرو بعد از برخورد با دو دستگاه خودرو در حاشیه خیابان متوقف شد. علت حادثه نقص در سیستم ترمز کنترل خودرو بود.
 
قتل پسر جوان در عسلویه
 درگیری چند پسر جوان در عسلویه منجر به قتل یکی از آنها شد.
  سرهنگ حسین خواجه فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه استان بوشهر گفت: درگیری لفظی تعدادی از جوانان عسلویه منجر به درگیری فیزیکی، چاقوخوردگی و فوت یک پسر 30 ساله اهل بندر نخل تقی شد. پلیس با گزارشی به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در جریان این موضوع قرار گرفت و بلافاصله مأمورین در صحنه حاضر شدند.
 وی ادامه داد: بلافاصله تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان موضوع را با جدیت در دستور کار قرار داده و ضمن انعکاس موضوع به مراجع قضایی و با نظارت مستقیم دادستان شهرستان و صدور مجوزهای قضایی لازم، دستگیری عاملین و مسببین درگیری در ساعات اولیه پس از وقوع جرم، با جدیت دنبال شد و سرانجام متهمان دستگیر شدند و تحقیقات درباره علت این درگیری ادامه دارد.
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی