صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

300 نفر در رانش زمین دفن شدند
 رانش زمین در منطقه‌ای دورافتاده در شمال پاپوآ گینه نو، صدها نفر را زیر زمین مدفون کرد.یکی از مقامات این کشور تأیید کرده است در پی رانش زمین در منطقه‌ای دورافتاده در نواحی روستایی شمالی بیش از ۳۰۰ نفر مدفون شده و ۱۱۸۲ خانه نیز آسیب دیدند. اگرچه این آمار هنوز توسط مقامات محلی رسماً تأیید نشده است اما ساکنان محلی گفتند تعداد قربانیان این حادثه به بالای ۱۰۰ نفر رسیده است. فیلم‌های منتشر شده درختان از جا کنده شده، تل‌های خاک و مردم سراسیمه را نشان می‌دهد. خانه‌های روستایی، زمین‌های کشاورزی و تأسیسات زیربنایی این منطقه بشدت آسیب دیده است.در پی رانش زمین، نخست‌وزیر پاپوآ گینه نو به ارتش فرمان داده است به یاری مردم بشتابد اما مقامات محلی می‌گویند تنها راه ارتباطی با مناطق آسیب‌دیده مسیر هوایی است و تمامی راه‌های زمینی بسته شده‌.
 
بارندگی‌های شدید در جنوب هند قربانی گرفت
 بارندگی‌های شدید در ایالات کرالای هند جان 11 نفر را گرفت.بارندگی‌های شدید ویرانی‌هایی نیز برجا گذاشته است. مقامات محلی اظهار کردند: از ۱۱ کشته بارندگی‌های شدید، شش نفر در حوادث مختلف غرق شدگی جان خود را از دست دادند، دو نفر در گودال‌های پر آب سقوط کردند، دو نفر بر اثر برخورد صاعقه کشته شدند و یک نفر نیز بر اثر ریزش دیواری جان خود را از دست داد.به گفته مقامات محلی، بیش از ۲۰ سانتیمتر بارندگی در بخش‌هایی از این ایالت رخ داده است.
 
۴ کشته در ریزش ساختمان یک رستوران اسپانیایی
 مقامات اورژانس اسپانیا اعلام کردند که بر اثر ریزش ساختمانی در جزیره مایورکا ۴ نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر دیگر بشدت مجروح شدند. اورژانس اعلام کرد که هفت نفر از مجروحان در وضعیت «بسیار وخیم» و ۹ نفر دیگر جراحات «جدی» دارند و در بیمارستان‌های مختلف تحت مداوا هستند. این حادثه در شهر پالما در جزیره مدیترانه‌ای که مورد علاقه گردشگران است رخ داد.تحقیقات در مورد علت این حادثه در آغاز فصل توریستی جزیره ادامه دارد. پلیس گفت که دو زن آلمانی ۲۰ و ۳۰ ساله، یک مرد ۴۴ ساله سنگالی و یک زن ۳۳ ساله اسپانیایی که در رستوران کار می‌کرد، کشته شدند.

 تابلوی نقاشی مسروقه پیدا شد
 پلیس اسپانیا یک نقاشی مسروقه گران قیمت را پیدا کرد. این تابلوی نقاشی که در سال ۲۰۱۵ ربوده شده بود، توسط پلیس اسپانیا در مادرید پیدا شد. «آرت‌نیوز» نوشت، این تابلوی نقاشی یکی از پنج پرتره تصویرگر «خوزه کاپلو»، بانکدار اسپانیایی است که در مجموع ۲۵ میلیون یورو(۲۷.۱ میلیون دلار) ارزش دارند. این تابلوهای نقاشی ۹ سال پیش در جریان آنچه که به عنوان بزرگ‌ترین سرقت تاریخ اسپانیا توصیف می‌شود، به سرقت رفتند. سه مورد از این پنج نقاشی مسروقه در سال ۲۰۱۷ بازیابی شدند. از زمان سرقت تاکنون، ۱۶ نفر از جمله فردی که گمان می‌رود این سرقت را برنامه‌ریزی کرده است، دستگیر شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی