از گوشه و کنار ایران

بازداشت عامل توهین به شهدای خدمت
 در فضای مجازی
 رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی‌غرب استان تهران از بازداشت عامل توهین به ساحت شهدای خدمت در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت یک صفحه اینستاگرامی‌با ۶۰۰۰ دنبال‌کننده در خصوص نشر اکاذیب و توهین به ساحت شهدای خدمت به‌ دست آمد و بررسی آن در دستورکار قرار گرفت. با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته، گرداننده صفحه مذکور شناسایی شد و با اقدامات فنی و تخصصی محل سکونت وی در حوزه انتظامی‌غرب استان تهران به‌ دست آمد و برابر هماهنگی قضایی، به پلیس فتا احضار شد.
حسنوند تصریح کرد: متهم که با انتشار اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز در صفحه مجازی متعلق به خود باعث تشویش اذهان عمومی‌و آزرده خاطر کردن خانواده‌های معظم شهدا شده بود، پس از حذف محتوای مجرمانه، ابراز ندامت و استوری عذرخواهی از خانواده معظم شهدا، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
 
زخمی‌شدن راننده کمباین در انفجار مین
 برخورد کمباین با مین به جا مانده از دوران دفاع مقدس در قصر شیرین باعث زخمی‌شدن راننده کمباین شد.
  سرهنگ ایمان مرادی، فرمانده انتظامی‌قصرشیرین در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر انفجار یک قبضه مین در حوالی منطقه آق داغ قصرشیرین، تیمی‌از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند و مشخص شد راننده کمباین در حال انجام کارهای کشاورزی و برداشت محصول گندم بوده که ناگهان بر اثر برخورد با مین جا مانده از زمان جنگ انفجار رخ داده و راننده کمباین مجروح و خساراتی نیز به بدنه این وسیله کشاورزی وارد شده است. راننده به بیمارستان منتقل شد و حال وی مساعد است.
 
2 کشته در انفجار لوله گاز شهری هنگام حفاری
برخورد دستگاه حفاری شرکت مخابرات با لوله گاز شهری در خیابان امامزاده سید صفی‌الدین محمد شهر آبدانان ۲ کشته و ۲ زخمی‌بر جا گذاشت.
محمد رحمانی، فرماندار شهرستان آبدانان گفت: این انفجار صبح شنبه در جریان روند نصب خط فیبر نوری در سطح شهر آبدانان، به علت سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی کارگران نصب خط فیبر نوری در انجام جوشکاری در مجاورت خط انتقال شهری شبکه گاز رخ داده است. در این حادثه یک منزل مسکونی دوطبقه در نزدیکی محل انفجار واقع در خیابان منتهی به امام‌زاده سید صلاح‌الدین محمد(ع) شهر آبدانان تخریب و ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مصدوم شده‌اند که حال مصدومان وخیم گزارش شده است.  این حادثه به علت حفاری یکی از شرکت‌های خصوصی مخابراتی و رعایت نکردن نکات ایمنی رخ داده است. در این حادثه دو نفر از کارگران فوت کردند و یک کارگر دیگر هم مصدوم شد. در این انفجار یکی از ساکنان خانه تخریب شده هم دچار سوختگی شدید شده است.
 
کشف بیش از یک هزار کیلوگرم مواد مخدر
 در اردستان
مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سربازان گمنام امام زمان(عج) شهرستان اردستان ۱۱۱۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی این شهرستان کشف و ضبط کردند.
سیدعباس بارودکو، دادستان عمومی‌و انقلاب اردستان گفت: مأموران خودروی حامل مواد مخدر را در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اردستان شناسایی کرده و تحت پایش و کنترل قرار دادند. در نهایت خودروی سمند قاچاقچیان مواد مخدر در یک عملیات ضربتی و منسجم پلیسی توقیف و متهم دستگیر شد. در بازرسی‌های صورت گرفته از این خودرو یک قبضه سلاح کلاشنیکف به همراه پنج خشاب و ۱۳۰ تیر جنگی کشف شد. در این عملیات ۲۸۲ کیلو شیشه، ۲۵ کیلو هروئین و ۱۲ کیلو تریاک کشف شد.
بارودکو افزود: همچنین با رصد اطلاعاتی و اشراف سربازان گمنام امام زمان(عج) شهرستان اردستان یک محموله سنگین به میزان ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر تریاک که در تریلر جاسازی شده بود در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی با هماهنگی مقامات قضایی در محور ترانزیت شناسایی و کشف و ضبط شد. در مجموع سه قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند و پرونده قضایی برای این افراد تشکیل شده است.
 
انهدام باند قاچاق پیانوهای 11 میلیارد تومانی
 یک باند سازمان یافته قاچاق ادوات موسیقی به ارزش 110 میلیارد ریال با همکاری پلیس امنیت اقتصادی فاتب کشف شد.
سرهنگ «سیدعلی میراحمدی»، جانشین فرمانده انتظامی‌استان سمنان گفت: با اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ محرز شد یک باند سازمان یافته قاچاق کالا قصد انتقال مقادیر زیادی پیانو از استان بوشهر به مرکز کشور را دارند. با انجام اقدامات تخصصی و استفاده از تجهیزات هوشمند پلیسی و با تشکیل تیم‌های عملیاتی مشترک، 7 خودروی شوتی، سه خودروی راه پاک کن و یک دستگاه خاور که قصد انتقال ادوات موسیقی و جابه جایی محموله‌های قاچاق به پایتخت را داشتند توقیف شدند.
این مقام ارشد انتظامی‌بیان کرد: در بازرسی از خودروهای شوتی تعداد 97 دستگاه پیانو فاقد مدارک لازم گمرکی و قاچاق کشف شد. ارزش محموله کشف شده بنا بر نظر کارشناسان 110 میلیارد ریال برآورد شده است. در این رابطه 9 راننده خودروی شوتی، سرکرده باند، راننده خاور و یک انباردار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شدند.

مرگ بانوی کوهنورد در دشتستان
 بانوی کوهنورد ۷۱ ساله در کوه‌های «بوم بلند» دشتستان سقوط کرد و جان باخت.
احسان ایزدپناه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: چند کوهنورد به هلال احمر دشتستان گزارش دادند که بانوی کوهنورد ۷۱ ساله از پرتگاهی در منطقه کوهستانی «بوم بلند» شهر برازجان سقوط کرده است. به محض دریافت گزارش، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات روستای زیارت به همراه تیم پشتیبان هلال احمر دشتستان به محل حادثه اعزام شدند. نیروهای عملیاتی این جمعیت پس از رسیدن به محل ایمن و پیمایش مسیر برای دستیابی به این کوهنورد، در نهایت به پیکر بی‌جان بانوی کوهنورد ۷۱ ساله جان باخته رسیدند و آن را به پایین کوه منتقل کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی