صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

مقامات مختلف کشور تلاش های مجاهدانه شهید رئیسی را ستودند

اجتهاد و جهاد برای خدمت به مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: جناب آقای رئیسی پیش از ریاست‌جمهوری، تقریباً غیر از مدت کوتاهی، عمدتاً در مراجع و مراکز مختلف قضایی حضور داشتند و در سال‌های اخیر نیز به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بودند. ان‌شاء‌الله ایشان با انبیا و اولیا و شهدا محشور شوند و خداوند به ما نیز توفیق دهد که بتوانیم به صورت خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در جهت پیشبرد امور کشور حرکت کنیم. حجت‌الاسلام اژه‌ای تصریح کرد: «امیدواریم همان‌طور که همیشه فضل پروردگار متعال شامل حال این امت و کشور و مردم بوده، در رابطه با این ضایعه بزرگ و این عروج، خداوند آنچه را که بهترین است برای این کشور و مردم مقدر فرماید. رئیس دستگاه قضا در پیام تسلیت خود نیز با اشاره به اینکه «بنده که توفیق همکاری و رفاقت قریب به ۵ دهه با رئیس‌جمهور محترم را داشتم، از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر وی در عرصه مسئولیت‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام» این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) و محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت رشید و مقاوم ایران، همکاران محترم در دولت و قوه قضائیه و خانواده‌های محترم معزا تسلیت گفته و تأکید کرد: «رجاء واثق دارم که این حادثه ناگوار، همه مسئولین دلسوز کشور را در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم عزیز و شریف ایران، راسخ‌تر خواهد نمود.»

افتخار شهادت هدیه ارزشمند الهی
سخنگوی قوه قضائیه در پیام تسلیت خود نوشت: افتخار شهادت، هدیه ارزشمند الهی در پاسخ به خدمات رئیس جمهور به محرومین و مستضعفین بود. دکتر اصغر جهانگیر تأکید کرد: بی‌شک صبر و تحمل این داغ سترگ و سر فرود آوردن بر این تقدیر الهی، موجب عظمت بیشتر ملت ایران و رسیدن به اهداف متعالی آن خواهد شد، ضمن آنکه نیل به افتخار شهادت، هدیه ارزشمند الهی برای پاسخ به تلاش‌ها، خدمات شبانه‌روزی و دلسوزانه این خادمان در طول سالیان خدمت به محرومین و مستضعفین است.

 

منشأ خدمات و تحول گسترده
 در دستگاه قضا و دولت
علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی و جمعی از همراهان ایشان با صدور پیامی شهادت او و همراهان را تسلیت گفت و تأکید کرد: شهادت سید ابراهیم رئیسی، خدمتگزار صدیق ایران اسلامی و همراهان ایشان که در طول عمر بابرکت خود منشأ خدمات و تحول گسترده و شایانی در بخش‌های مختلف به‌خصوص دستگاه قضا و دولت بودند، عمیقاً موجب تأثر گردید.

 

جاودان و ماندگار
دکتر علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان با استفاده از تعابیر رئیس جمهور جهادی، وزیر جبهه مقاومت، امام جمعه شهید و استاندار نورانی، برای ایشان و همراهانشان نوشت: شهادت پاداش مردان خداست، اما آنچه که این شهادت را جاودان و ماندگار می‌سازد، اخلاص عمل و جهاد اکمل در راه خدمت به اسلام و مردم است.

 

پیشگام در خدمت به سلامت جامعه
وزیر بهداشت در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه را تسلیت گفت و تأکید کرد که شهید دکتررئیسی در خدمت به نظام سلامت جامعه پیشگام بود. اساتید نظام سلامت و همکارانم در این سال‌های پر تراکم خدمت بر این حقیقت گواه‌اند که آن شهید والامقام در خدمت به سلامت جامعه پیشگام بود و در پرده آخر، زندگی مادی آن شهید بزرگوار فدای پیشرفت، امنیت و سلامت ایران اسلامی شد.

 

تبعیت محض از خط ولایت
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پیام تسلیت خود نوشت: دکتر سید ابراهیم رئیسی، شهیدی بزرگوار است که در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت.مشی ایشان تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد.

 

محبوب قلب محرومین
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و هیأت همراه ایشان، گفت: آیت‌الله رئیسی عمر پربرکت خویش را در کسب معارف دینی، حضور در حرم مطهر رضوی به‌عنوان خادم‌الرضا و تولیت آستان مقدس امام رضا(ع)، خدمت در دستگاه قضا و خدمت در کسوت رئیس قوه مجریه گذراند و با عنایت به ساده‌زیستی، مردم‌داری و روحیه جهادی و انقلابی خود، محبوب قلوب مردم بویژه محرومین و مستضعفان بود.

جستجو
آرشیو تاریخی